Direktlänk till inlägg 8 februari 2015

Vänliga vinter

Av Soff - 8 februari 2015 15:09

I går funderade jag på om det faktum att det är vinter ute hjälper mig just nu och om sommaren kommer att bli svår? Jag åkte hem till en kompis i går kväll och det kändes inte ett dugg jobbigt att inte få dricka vin till den goda maten. Det var bara jag och tjejerna där och vi tittade på Melodifestivalen och mös i soffan. Jag tog en kaffe efter maten och unnade mig lite snacks. Sen när det var dags att åka hem ja då var det ju som det har varit de senaste helgerna…bara att ta bilen och åka hem, mycket skönt! Hade den där helgen varit under förra året hade jag absolut sett till att vi gått dit och jag hade alla gånger druckit några glas vin. Men än så länge hjälper min beslutsamhet mig och jag har inte kommit tillbaka till en stadie där jag tycker synd om mig själv eller anser att jag offrar något.

Men när jag gick ner för trappan mot bilen i vinterkylan så tänkte jag på hur det skulle bli i sommar. Om jag ska åka till en kompis, det ska grillas, badas i pool eller vad det nu kan vara. Då tror jag att jag kommer att få det svårt. Det kommer ju vid den tiden vara väldigt länge sedan jag drack och antingen kommer det att hjälpa mig genom att jag då är så van att inte dricka ELLER så kommer det vara dubbelt så svårt!? Att jag då längtar mer än någonsin och att sådana tillfällen är så starkt förknippade med att dricka något med alkohol. Det återstår att se.


I sommar har vi bokat tre veckors semester i Spanien och det kommer också att bli en prövning det vet jag. Semester, sol, värme, god spansk mat, middagar på restaurang, en god kall öl i skuggan efter en dag på stranden…..gahhhhh! Vilket eldprov det kommer att bli. Jag får njuta av att det än så länge är vinter ute och ta en dag i taget sen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soff - 29 december 2019 20:57

Senaste inlägget var från 2016 så det har gått en tid. Känns kul att sparka liv i den här bloggen igen och absolut nödvändigt. Jag är på gång igen med ett nytt vitt år och bloggen var en ventil och en plats för mig att få ur mig mina tankar förra gån...

Av Soff - 12 juli 2016 12:15

2015 kom och gick.   Jag har inte bloggat sen 30 december förra året. Inte summerat, inte skrivit om hur det blivit sen...ingenting. I slutet av 2015 var jag så säker på att jag förändrat mitt förhållande till alkoholen för gott. Jag behövde den ...

Av Soff - 30 december 2015 23:21

Det är inte långt kvar nu...lite drygt 1425 minuter sen har hela 2015 passerat. Det känns märkligt.         ...

Av Soff - 8 december 2015 09:54

NÄR ska jag hälla upp det första glaset och VAD kommer det att innehålla?   Jag fick en frågan den häromdagen; Vad kommer du att hälla upp när det väl är tillåtet igen och när kommer det att ske...på nyårsafton eller?Min första tanke var rödvin.....

Av Soff - 10 november 2015 12:30

Idag är det 51 dagar kvar på 2015. 51...femtioen...femma etta!?Jag kan både säga att året gått rasande fort men samtidigt otroligt långsamt. Det är svårt att inse att det faktiskt bara är ynka 51 dagar kvar av året och då tänker jag inte bara på de...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards