Alla inlägg den 8 juni 2015

Av Soff - 8 juni 2015 12:15

Jag drack för första gången i tidiga tonåren. Då var det mest folköl. Jag och mina kompisar festade mycket och alkohol var ett givet inslag. Ju äldre jag blev dessto fler olika drycker testade jag. Vitt vin blev först godast och sen lärde jag mig att tycka om det röda. Drinkar på krogen var alltid gott såklart men ren starksprit i form av cognac, whiskey mm. har aldrig varit min grej. Vodka och liknande har jag enbart druckit utblandat i groggar/drinkar. En och annan snaps har slunkit ner men det är verkligen ingen favorit.


Ju äldre jag blev dessto godare blev vinet och tillslut blev det helt naturligt att det var det vi skulle dricka till middagen på helgerna. Jag älskar vin...rött, vitt, rosé, mouserande...you name it. Eller i alla fall gjorde jag det. Jag funderar på hur det kommer att vara när jag ska börja dricka det igen sen...om jag nu ska börja. Kommer det att vara som i början...att det känns surt, strävt och att det finns ett litet motstånd? Kommer jag i så fall att göra lika som i tonåren...fortsätta tills dess att det blivit gott? Liksom kämpa mig tillbaka? Under en mässa som vi var på i våras råkade jag av misstag förväxla mitt glas med ett glas med vitt vin. När jag fick in det i munnen tog det tvästopp och jag spottade tillbaka det i glaset. Jag hann känna smaken och tyckte att det smakade apa. Tänk om jag, när jag åter igen får lov att dricka, någon gång i januari 2016 inte tycker att det smakar gott längre?!



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards