Alla inlägg den 8 december 2015

Av Soff - 8 december 2015 09:54

NÄR ska jag hälla upp det första glaset och VAD kommer det att innehålla?


Jag fick en frågan den häromdagen; Vad kommer du att hälla upp när det väl är tillåtet igen och när kommer det att ske...på nyårsafton eller?
Min första tanke var rödvin...absolut rödvin.


Men när det kommer att ske vet jag inte ens själv.
Förra året vid den här tiden hade jag redan bestämt mig för hur mitt vita år skulle starta.

Middag på nyår med vin, öl, cider...what ever. Skumpan skulle hällas upp vid tolvslaget och

flaskan skulle drickas ur sen STOP! En plan jag fullföljde till punkt och pricka.

Jag gillar att ha saker planerat och bestämt, om någon har missat det vid det här laget.


För att mitt vita år ska vara ett HELT år borde regeln vara alkoholfritt fram till tolvslaget i år.

Men sen då? Ska jag knäcka en flaska bubbel då?! Det känns till viss del rätt...att skåla in ett nytt år i champagne är tradition och det känns högtidligt och bra. Men att liksom fira att jag kört nyktert ett helt år genom att skåla MED alkohol känns fel.


Ska jag strunta i skumpan? Skåla in nya året med något gott alkoholfritt alternativ, titta på fyrverkeriet, kyssa min man, pussa mina barn och krama om goda vänner och sen gå in till värmen igen och där hälla upp ett gott rött vin?! ELLER köra hela den här kedjan men sen även hoppa över det röda?!


Om jag kör en helt vit nyårsafton så är det högst troligt att jag helt enkelt kör vitt tills dess att jag tycker att det finns en ordentlig anledning...och vem vet...kanske kommer det aldrig någon anledning.

Ovido - Quiz & Flashcards