Alla inlägg den 3 juli 2006

Av Soff - 3 juli 2006 22:39

Shit shit shit vad svårt det kan vara ibland. Hur enkelt är det att falla in i gamla vanor igen? Jag vet...busenkelt! Min snälla mamma var så rar och ville "sponsra" mig med nötter, eftersom att hon vet att det är nyttigt för mig. Hon frågade vilka nötter jag åt och jag svarade att hon gärna fick köpa Paranötter och pecannötter. Idag fick jag en stor påse med olika nötter, para och SALTADE PISTAGENÖTTER! Nått jag INTE får äta. Jag sa snällt att det blev lite fel och hon blev naturligtvis besviken.Jag tog ialla fall hem påsen med alla nötter...ett misstag. Jag borde lämnat pistagenötterna till min mamma och pappa direkt. Men vad gör jag, jo jag tar hem, häller upp i en skål för att jag ska bjuda våra gäster. Jag ska inte ha tänker jag. Men vad händer, jo händerna liksom bara dras till skålen och tillslut sitter jag där och pillar i mig nöt efter nöt. Såååå himla salt och gott. Jag slutar inte förrän min man säger lite snällt att "det där kanske inte är så bra" och jag inser då vad jag håller på mig. Kastar tillbaka nötterna jag har i handen och suckar högt. Alltså kära du, hur svårt kan det vara att låta bli och inse att den tiden är förbi?! Väldigt svårt verkar det som.Ja jo jag vet, kanske är ett par pistagenötter ingenting att bråka med sig själv om...men jag känner mig i alla fall besviken. Det är ju i alla fall ett tecken på att jag fortfarande helt okontrollerat kan sätta i mig det som står framför näsan.Åtgärd: Lämna tillbaka alla SALTA GODA pistagenötter till mamma i morgon och se till att bara ha nyttiga nötter hemma.GOD NATT!

Av Soff - 3 juli 2006 15:58

Jag har ca 15 kg kvar för att nå min målvikt...tunga 15 kg. Min plan för att bli av med dessa sträcker sig till våren 2007. Senast i juni ska kilona vara borta men helst redan i februari till min födelsedag.För att nå mitt mål på 62 kg krävs stränga regler. Regler som jag MÅSTE följa stenhårt för att det här ska fungera. Jag har nämligen sveriges absolut sämsta karaktär när det kommer till mat och annat gott. Reglerna är som följer:1. Inget godis, snacks, läsk eller fikabröd2. Ingen snabbmat3. Inget rött kött4. Inga mejeriprodukter5. Minska på saltet6. MotioneraAbsolut inget nytt under solen men ack så svårt! Som jag skrivit tidigare, hur kommer det sig att ALLT som är GOTT är ONYTTIGT??!?! Visst finns det goda nyttiga saker men det finns få saker som slår en god bea-sås, pommes och en grillad oxfilé så är det bara.Men va fan kom igen nu, sånt har du ätit tillräckligt!! Är det värt det? Är det verkligen värt det frågar jag mig? Jag vill ju inte vara tjock. Jag vill inte bekymra mig över att kläderna sitter dåligt, att det inte finns några snygga kläder att köpa. Att jag inte får plats i alla karuseller på Liseberg!! Helt jävla otroligt men så är det *suckar tungt*.Nej det får vara ett slut på onyttigheterna och ledsamheten över att vara tjock. Jag SKA lyckas, så är det bara! Har försökt så många gånger men nu NU JÄVLAR!

Ovido - Quiz & Flashcards