Direktlänk till inlägg 30 mars 2015

Solo - yksin - alene - alone

Av Soff - 30 mars 2015 21:26

Ensam.


Jag är ensam nu.


En av anledningarna till att jag bestämde mig för att 2015 skulle bli ett vitt år var för att jag skulle stötta min bror. Att vi skulle ha varandra som stöd när det blev för svårt. Att vi skulle kunna få styrka av den andras kämpande när vi själva tappade orken. Han måste dra ner på alkoholen för sin sjukdoms skull men det är inte ett absolut måste att vara helt vit så det fanns en lucka. En lucka som nu har öppnats.


Självklart är jag ledsen, besviken och lite förvånad. Jag trodde att vi tillsammans skulle vara starkare än så här. Att viljan och beslutsamheten skulle räcka längre än hit. Jag trodde faktiskt att vi båda skulle kunna fixa ett helt år.


MEN


Alla är olika och alla har olika liv och omständigheter som gör att vi väljer och agerar som vi gör.
Jag tänker inte döma, inte klandra utan enbart respektera hans val.


MEN


Det här innebär att jag nu är ensam i det här resten av tiden. Det känns både förjävligt och bra på samma gång. Jag ska använda energin till att bita ihop ännu mer och bevisa för mig själv att jag klarar det. Utmaningen en stor - enorm. Det har bara gått en kort stund och det är många hinder kvar med mässor, bröllop, SEMESTER, stora fester och ännu mer mässor för att sen runda av året med en jul och nyårshelg helt utan en enda droppe. Jo då så att...


 
 
Mammsen

Mammsen

31 mars 2015 21:52

Duktig du är. Skall man klara det, oavs vad, så skall det ju vara för sin egen del och ingen annans. Lycka till. Han kanske kommer tillbaka...

http://Mammsen.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soff - 29 december 2019 20:57

Senaste inlägget var från 2016 så det har gått en tid. Känns kul att sparka liv i den här bloggen igen och absolut nödvändigt. Jag är på gång igen med ett nytt vitt år och bloggen var en ventil och en plats för mig att få ur mig mina tankar förra gån...

Av Soff - 12 juli 2016 12:15

2015 kom och gick.   Jag har inte bloggat sen 30 december förra året. Inte summerat, inte skrivit om hur det blivit sen...ingenting. I slutet av 2015 var jag så säker på att jag förändrat mitt förhållande till alkoholen för gott. Jag behövde den ...

Av Soff - 30 december 2015 23:21

Det är inte långt kvar nu...lite drygt 1425 minuter sen har hela 2015 passerat. Det känns märkligt.         ...

Av Soff - 8 december 2015 09:54

NÄR ska jag hälla upp det första glaset och VAD kommer det att innehålla?   Jag fick en frågan den häromdagen; Vad kommer du att hälla upp när det väl är tillåtet igen och när kommer det att ske...på nyårsafton eller?Min första tanke var rödvin.....

Av Soff - 10 november 2015 12:30

Idag är det 51 dagar kvar på 2015. 51...femtioen...femma etta!?Jag kan både säga att året gått rasande fort men samtidigt otroligt långsamt. Det är svårt att inse att det faktiskt bara är ynka 51 dagar kvar av året och då tänker jag inte bara på de...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards