Alla inlägg den 6 juli 2006

Av Soff - 6 juli 2006 13:21

Så heter min favoritövning på min nya blåa gymboll som jag fått av min mamma.När jag tränade på gym så använde jag mig av sådana här bollar och berättade det för mamma. Hon sprang genast och köpte en till mig så nu finns det inget sätt att komma undan.Visst bollen är kul att träna med men oooo så jobbig. Kålmasken är en övning som verkligen tränar HELA magen. Man riktigt känner hur alla muskler får jobba. Dessutom fanns det en bok med fler övningar som man fick med bollen så nu blir det lite styrketräning framöver för min del. KUL!

Av Soff - 6 juli 2006 11:51

Nu är det endast 1½ arbetsdag kvar innan min 3 veckor långa semester börjar. Det ska bli så skönt och det är verkligen välbehövligt.Mina mornar med motion 45 min innan frukost har det varit lite si och så med på sista tiden. Främsta anledningen är att klockan ringer så in i bänken tidigt 05:25! Ser fram emot lite sovmornar nu under semstern och fina promenader på förmiddagen.Hur det kommer att gå med maten är ett stort huvudbry just nu. Min semester kommer att börja med 10 dagar på sjön tillsammans med min man, vår hund, min moster och hennes man. Igår var vi ner till hamnen och "båttränade" hunden med gott resultat. Vi pratade även mycket mat. Det var otroligt svårt att få min moster och hennes man att förstå vad jag får och inte får äta. Det var först efter 10:e gången som jag sagt att jag inte får äta bröd som dom förstod att jag faktiskt inte äter nått bröd....INTE ENS TILL FRUKOST!! Det verkade för dom helt obegripligt. Hur dessa 10 dagar kommer att gå vet jag inte och efter igår måste jag säga att jag är minst sagt orolig.Stefan, min man, äter "vanlig" mat när vi äter hemma och jag äter min egen. Det har fungerat så bra nu i över 5 veckor men det verkar betydligt svårare att få andra att förstå att det faktiskt kan fungera.Jag vill bara kunna tänka på mitt, ta med mig den maten jag vill och kan äta och helt enkelt sköta mig själv. Vi får se hur det går. Jag hoppas det finns bra matbutiker efter vägen så att jag kan köpa min frukt mina grönsaker och fisk/quorn mm.Kommer förmodligen inte hinna skriva nått mer innan vi drar iväg men jag lovar en utfärlig rapport om hur det faktiskt gick när jag är hemma igen.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards