Alla inlägg under december 2019

Av Soff - 29 december 2019 20:57

Senaste inlägget var från 2016 så det har gått en tid. Känns kul att sparka liv i den här bloggen igen och absolut nödvändigt. Jag är på gång igen med ett nytt vitt år och bloggen var en ventil och en plats för mig att få ur mig mina tankar förra gången så jag tänker att det kan behövas även denna gång.


Idag är det söndag och två dagar kvar till nyårsafton 2019 och jag har alltså bestämt mig för att åter igen ta ett vitt år. 2015 gjorde jag det första gången och sen har livet bara rullat på. Jag känner att jag nu 2020 vill ta tag i min hälsa och försöka få mig själv att må bättre. För jag mår verkligen skit. Har ont i kroppen, i lederna, i ryggen och ja i princip överallt. Jag är trött, har svårt att hålla koncentrationen och är faktiskt inte så glad som jag brukar.

Samma frågor som förra gången dyker upp i mitt huvud och i andras som jag berättar det här för...det här med att jag ska sluta med alkoholen alltså...

-Har du problem med alkohol?

-Dricker du för mycket?

-Har det hänt nått?

-Varför måste du sluta helt kan du inte bara dra ner på det?

-Är drickandet verkligen sån stor grej för dig?


Så fort man säger att man ska ha ett vitt år, en vit månad eller kanske bara gå på en fest utan att dricka så ifrågasätts man. Jag ifrågasätter mig själv så självklart gör andra det också. Men jag tror ändå att det har skett en förändring sen 2015. De alkoholfria alternativen på bolaget har verkligen exploderat och det märks en attitydförändring överlag. Så kanske blir reaktionen och frågorna färre den här gången...i alla fall de gånger som jag inte berättar att det handlar om ett vitt år. För tar man ett vitt år då har man problem eller hur?


Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2019
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards