Direktlänk till inlägg 12 juli 2016

Halvvägs in i 2016

Av Soff - 12 juli 2016 12:15

2015 kom och gick.


Jag har inte bloggat sen 30 december förra året. Inte summerat, inte skrivit om hur det blivit sen...ingenting.

I slutet av 2015 var jag så säker på att jag förändrat mitt förhållande till alkoholen för gott. Jag behövde den inte. Jag hade gått igenom varenda tillställning under ett helt år utan en enda liten droppe. Jag var självsäker, nöjd och otroligt stolt. Jag visste att jag från och med nu skulle ha ett annat synsätt och en annan inställning med vetskapen om att jag inte behövde sällskap av alkohol.


Totalt tappade 14 kg i vikt under året. Jätteroligt! Jag älskar att gå ner i vikt. Att känna att kläderna sitter som de ska och att jag mår så mycket bättre i kroppen. Jag ville inte tillbaka upp igen, var egentligen inte orolig för det heller. Jag mådde ju så bra, ren och fräsch i kroppen, pigg i huvudet, lätt i vikt och jeansen satt bättre än någonsin. Varför skulle jag vilja lämna allt det där?


Nu har det gått lite drygt sex månader på 2016 och jag har tappat ALLT. Tjockare än på länge, samma alkoholvanor, kläder som sitter som skit, trött och otroligt less på det mesta. Hur fan blev det så här?

Varför blir det så här? Varför blir det alltid så här? Hur kan vanor och beteenden sitta så djupt rotade? Hur kan jag välja fel när jag vet vad som är rätt och vad som är bäst för mig? Jag håller ju på med någonsorts självskadebeteende. Det är det enda jag kan se det som.


Förbannade helvetes jävla skit.

 
 
Mammsen

Mammsen

15 augusti 2016 22:57

Ooo snälla underbara du, jag skulle bara vilja krama om dig nu.

http://Mammsen.wordpress.com

Soff

16 augusti 2016 14:22

Men vad söt du är, tack så jättemycket!
KRAM

 
Ingen bild

Maria

16 december 2017 19:39

Jag har följt din blogg genom flera år, först och främst eftersom jag också adopterat. Jag har själv fått ett komplicerat förhållande till alkohol på sistone, eftersom jag gjort en gastric bypass och då funkar det inte så bra med alkohol. Nu är jag nyfiken hur det gått för dig och om du lyckats vända skutan igen.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soff - 29 december 2019 20:57

Senaste inlägget var från 2016 så det har gått en tid. Känns kul att sparka liv i den här bloggen igen och absolut nödvändigt. Jag är på gång igen med ett nytt vitt år och bloggen var en ventil och en plats för mig att få ur mig mina tankar förra gån...

Av Soff - 30 december 2015 23:21

Det är inte långt kvar nu...lite drygt 1425 minuter sen har hela 2015 passerat. Det känns märkligt.         ...

Av Soff - 8 december 2015 09:54

NÄR ska jag hälla upp det första glaset och VAD kommer det att innehålla?   Jag fick en frågan den häromdagen; Vad kommer du att hälla upp när det väl är tillåtet igen och när kommer det att ske...på nyårsafton eller?Min första tanke var rödvin.....

Av Soff - 10 november 2015 12:30

Idag är det 51 dagar kvar på 2015. 51...femtioen...femma etta!?Jag kan både säga att året gått rasande fort men samtidigt otroligt långsamt. Det är svårt att inse att det faktiskt bara är ynka 51 dagar kvar av året och då tänker jag inte bara på de...

Av Soff - 24 augusti 2015 07:45

Jag känner mig dränerad på energi. Motståndskraften är betydligt lägre. Som ett hål i ozonlagret.   Jag tror att jag kraftsamlat så mycket inför sommaren att jag nu inte har något försvar kvar. Jag tänker att det inte är så lång tid kvar och att ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards