Alla inlägg den 16 januari 2007

Av Soff - 16 januari 2007 13:35

Nyss inkommen från en promenad med Harry på lunchen. Vi gick som vanligt upp i skogen så att han får springa av sig. Snacka om att jag blev förvånad när jag såg hur skogen ser ut!! Visst vet jag att det har blåst en massa de senaste dagarna MEN att hela skogen var ett enda stort plockepinn!?!? Helt otroligt hur många träd som har rasat. Det blev hinderbana för mig och Harry idag så vi blev riktigt varma :-)Det var svårt att ta sig fram i skogen nu och jag undrar om någon kommer att komma och röja upp...det känns väl som att det inte är sån prio att åka ut hit på landet och röja i skogen.

Av Soff - 16 januari 2007 11:01

Åh så roligt, i kväll startar vi upp en ny termin med LC ! Det blir min andra riktiga termin som startar. Jag blev invald i slutet på förra vårterminen och jag måste säga att det här med LC verkligen är min grej. Jag älskar att gå på dessa träffar och umgås med mina LC-vänner. Det är tjejer som jag endast umgås med vid dessa tillfällen och det gör det hela lite speciellt.I kväll har vi ett "hemma hos" möte som är internt och vi ska välja in en ny tjeje i kväll så det känns extra kul. Annars är temat för kvällen LÄRA KÄNNA VARANDRA PÅ RIKTIGT. Det ska bli kul att se vad det innebär, återkommer med rapport i morgon.

Av Soff - 16 januari 2007 07:48

...jag förstår mig inte på mig själv. Jag har gjort det IGEN vet inte vilken gång i ordningen. Efter en lyckad vecka med -1 kg så har jag nu gått upp allt igen och väger hela 66 kg. Det känns som att jag skrivit det här 100 gånger förrut. Att jag ena veckan sköter mig helt enligt regelboken och resultaten låter inte vänta på sig...jag blir otroligt glad och stolt och vad gör jag...?! Jo, lyxar till det och tycker att jag kan unna mig både det ena och det andra. Sånt straffar sig direkt. Tjuvvägde mig igår för att veta hur mycket jag ställt till det över helgen....+1,4 kg...!! Tillbaka uppe vid 66 och tillbaka på BMI Övervikt....*skakar på huvudet och suckar*Att jag inte lär mig, att jag inte har ork och motivation att bara fortsätta och fortsätta. Jag VET ju hur jag ska göra och vad som krävs för att vågen ska peka neråt. Jag ska som min kära vän Grodan skapa mig en ordentlig målbild av mig själv och verkligen plocka fram den när jag behöver. När jag blir sugen på något sött och syndigt :-) Eller när orken inte räcker för att ta mig iväg ut för att jogga.

Ovido - Quiz & Flashcards