Alla inlägg den 26 mars 2007

Av Soff - 26 mars 2007 20:33

Jag är så glad att jag äntligen tog tag i min träning att jag måste skriva om det i bloggen. Efter middagen tog jag på Harry sin sele och snörade på mig mina joggingskor och gav mig iväg till spåret. Jag hade tänkt promenera runt men jag kände snabbt att jag ville testa att jogga. Sagt och gjort och efter ett tag kände jag hur jag sprang med ett stort leende på läpparna - det gick faktiskt att springa :-)Nu finns här ingen återvändo, nu är det bara att se framåt med träningen och nu ska banne mig dessa sista kilon bort!Nu ska jag ta mig en lång skön varm dusch och sen blir den en kopp te och Cityakuten :-)

Av Soff - 26 mars 2007 16:23

UT i det fina vädret! I kväll blir det grilling hemma och sen tänkte jag ta med Harry runt 5 km i spåret. Det kan både han och jag behöva :-)Det är dax att på allvar sätta igång med träningen nu - jag har ju tjatat om det ett tag nu hihi. I morrn ska jag på Pilates och Yoga med LC och på onsdag ska jag på Pilates med Grodan. Så det blir träning de tre första dagarna den här veckan. Vilken chock för kroppen :-D.Ser så mycket fram emot den här årstiden som kommer nu, ja både våren och sommaren. Det är så mycket enklare att äta sund mat då tycker jag.TREVLIG KVÄLL!!

Av Soff - 26 mars 2007 10:10

Nu är vi undersökta och klara! Klockan 9:00 var det dax för den obligatoriska läkarundersökningen för adoptionsutredningen. Vi hade fått tid på Livum här i stan och fick träffa en trevlig läkare och två trevliga sjuksyrror. Allt såg bra ut för både maken och mig och nu ska vi bara invänta blodprovssvaren och lite annat till på fredag då vi ska tillbaka.Ett steg närmare - känns toppen!!

Av Soff - 26 mars 2007 07:38

Den här helgen har verkligen bjudit på många roliga saker och det har gått i ett hela tiden. Jag känner mig inte direkt utvilad tyvärr men så är det. Den här dumma sommatiden ställer ju till det nu på morgonen också :-PI fredags var maken ledig från jobbet och i stället var han hemma och hjälpte till med att sätta kakel och klinker i vår nya toalett på nedervåningen. Hela fredagen gick åt till detta även om utrymmet verkligen är minimalt. Resultatet blev dock jättebra - precis som vi tänkt!!På kvällen gick vi ut på Fragolino för att fira att vi varit förlovade i 5 år!!! Jösses, tänk vad fort det har gått. Minns så väl den där fina vårdagen på trappan i Helsingfors....*drömmer mig tillbaka*Lördagen började med ett hundmöte....Harry och jag hade bestämt träff med dobermannen Hector och hans matte vid Västeråshallen. En halvtimmes bus var nog för Harry som spenderade hela dagen sovandes vid dörren efteråt :-) Själv passade jag på att plantera fina påskliljor i krukor till vår uteplats och så lagade jag mat till kvällen. Vi hade bjudit hem våra goda vänner Jocke & Maria och deras två barn Eliva och Fanny. Maten blev jättegod (marinerad fläskfilé med soltorkade tomater och färsk basilika) till det hade vi en örtsås och klyftpotatis. Kvällen blev rätt tidig Elvira var trött och ville hem till sängen. Själv somnade jag i soffan efter att dom hade åkt hem och vaknade inte förrän efter ett på natten *gäsp*Söndagen bestod mest av aktiviteter med Harry. Först var vi till Eskilstuna och hans uppfödare för säsongens första träning i jakt. Jättekul att vara igång med träningen igen och Harry var laddad till max. Vanligtvis är han tyst under träningen men nu kunde han inte låta bli att sitta och pipa...så ivrig var han att få sätta igång och jobba. Resultatet blev ett godkänt sådant idag, bra för att vara första träningen tycker jag. Bara att träna vidare!!På kvällen var det dax för sista agilityträningen inne i det ridhus vi varit i hela vintern. Även där gick det strålande för oss. Harry hade inga problem att ladda om från den tidigare träningen utan det var full fart från början. Vi har precis anmält oss till vår första tävling och det blir i Maj här i Västerås, det ska bli kul att se hur det går.Söndagskvällen avslutades i soffan med en film - Pursuit of Happyness.Överlag en väldigt bra helg!!

Ovido - Quiz & Flashcards