Alla inlägg den 16 mars 2007

Av Soff - 16 mars 2007 08:37

Jag blir verkligen inte klok på min vikt. Alltså en sak är saker jag har gått upp IGEN. Så mycket är jag medveten om. Efter en resa till Åre med många middagar ute med både två och tre rätter. Några choklad med grädde på fikat under dagarana, godis och chips i stugan så är det inte konstigt att jag lagt på mig några kilon.I onsdags kväll pratade jag med min goda vän Grodan i telefonen och vi pratade om min vägning dagen efter. Jag sa till henne att jag trodde att jag vägde 68 kg. Hon peppade mig som bara en god vän kan och det kändes som att jag var redo för smällen. Torsdagen kom och jag ställde mig på vågen - blev lite full i skratt när jag såg reslutatet:68,0 kgOk, tänkte jag....nu krävs det fokusering från min sida för att vända den här uppåtgående trenden. Jag tog beslutet att cykla till jobbet iställe för att åka med i bilen. Sagt och gjort och åh så skönt det var att känna att man rör på sig och nu ser jag fram emot många cykelturer fram och tillaka till jobbet.Jag skötte maten väldigt bra igår också så jag kände mig nöjd och glad när jag gick och la mig.För att se att jag inte gått upp ytterliggare ställde jag mig på vågen i morse igen och vad visar den då?.....jo....-1 kg sen igår....67,0 kg. Är det verkligen möjligt frågar jag mig? Jag fattar inte att det kan vara sån skillnad. Jag VET att man INTE ska väga sig varje dag men det är svårt att hålla sig. Nu ska jag i alla fall vänta till min nästa vägdag nästa torsdag. Men jag kan ändå inte låta bli att förundras över att ett helt kilo kan försvinna på ett dygn.Nåväl, nu är det dax att sätta igång å jobba.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards