Direktlänk till inlägg 5 mars 2008

Förändringarnas tid

Av Soff - 5 mars 2008 11:56

Igår hände nått stort...


Jag blev utsedd för VD på det bolag som jag arbetar på. Under ett styrelsemöte hos våra revisorer lämnade vår dåvarande VD in sin avskedsansökan och föreslog styrelsen att jag skulle tillträda som ny VD. Styrelsen beslutade enhäldigt att godkänna förslaget.


Det här låter ju väldigt strikt och formellt och egentligen är det ju det men ni som känner mig privat vet ju att vi har ett familjeföretag och att den gamla VDn är min egen pappa. MEN det gör inte det hela mindre allvarligt eller mindre formellt, inte för min egen del i alla fall. Jag ska göra mitt yttersta för att sära på min yrkesroll och mig som privatperson. I dagsläget är det bara vi i familjen som jobbar här men inom en snar framtid ska vi anställa fler personer och då är det viktigt att det finns en tydlighet från min sida.


Oj oj mycket tankar nu och jag kan inte få ner allt på ett inlägg så här så  klart. MEN det jag också vill säga är att jag kommer ha mycket mycket mindre tid att blogga så här på dagtid. Nåja, jag skriver mer snart i alla fall. Måste ventilera mina tankar känner jag.


Nu är det lunch...kåldolmar....mmmmummmmms!!

 
 
Ingen bild

CJ

5 mars 2008 12:26

Nämen GRATTIS!!!!!!!!!!!
Oj, inte dåligt VD, såklart det är allvar fast det är ett familjeföretag.
Grattis igen!

 
Pipeline

Pipeline

5 mars 2008 15:05

I ditt liv händer det minsann grejor! Grattis till utnämningen och att ni nu officellt ska adoptera från Taiwan. Är så glad för er skull! Var också inne och kikade på uppföljningen på TV3:s hemsida. Vad duktig du har varit på att hålla dig till målet.

Själv känner jag mig något vingklippt eftersom jag glömt lösenordet till min blogg. Beställde ett nytt. Utan en tanke på att det nya lösenordet sänds till min mail. En mail som jag fn inte kommer åt pga flytt och datorn är nerpackad. Och inte kommer jag ihåg lösenordet till mailen så att jag kan läsa den från annan dator. Jag och teknik när vi är som minst kompatibla...

http://pipeline.bloggagratis.se

 
Ingen bild

solna-madde

5 mars 2008 15:19

GRATTIS! En VD-titel (och jobb) är alltid värt att gratulera! Sträck på dig och var stolt!

Nu fattas bara ett barnbesked... ;-)

kram

 
Ingen bild

Linda*

5 mars 2008 16:49

Vad roligt, GRATTIS :)

 
applecore

applecore

5 mars 2008 16:51

Coolt! Du blir den första VD:n som jag faktiskt kan säga att jag är kompis med :-) Då får vi fira extra mycket på lördag? Ser fram emot klädseln...

http://applecore72.wordpress.com

 
Ingen bild

Petra

5 mars 2008 18:39

GRATTIS!!!

Men så till 'det där andra'. Kollar din blogg arje dag i hopp om att få läsa nåt STORT. Fattar absolut inte hur detta ens får hända, ännu mindre hur man kan beh människor på det här sättet. Hoppas du vet att jag och maken håller tummarna så de blir blåa och domnar bort :)

 
Ingen bild

Linda

5 mars 2008 18:49

Ett stort GRATTIS!

Kram Linda

 
Åse

Åse

5 mars 2008 19:27

Men vad roligt till ny tjänst - VD! Grattis! Får jag vara nyfiken och fråga vad det är ert familjeföretag pysslar med?

Jag kikade oxå på filmklippet på TV3. Jag tycker det var ett bra klipp och jättebra att du kunnat hålla din vikt och till och med förbättra den ytterligare.

http://didriksson.wordpress.com

 
Elin

Elin

5 mars 2008 22:37

Grattis! Vad roligt för dig och vilken utmaning!

http://nyahuset.wordpress.com

 
Ingen bild

Grodis

5 mars 2008 22:54

Whiiiiiiiii.. det är så coolt, det är så coolt, det är så coolt! :-D Du kommer bli en SKITBRA vd, vännen! Så jäkla kul!

Hurra, hurra, hurra, hurraaaa!

 
Grynisen

Grynisen

6 mars 2008 18:57

Stor grattis till förtroendet och utmaningen :-)

http://grynisen.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Anna

7 mars 2008 18:22

Ja, det är bara att hålla med, framförallt Grodan. Stort grattis!

PS. P tyckte synd om S som måste gå på parmiddag istället för bandy. :-)

 
Ingen bild

mamman

7 mars 2008 19:23

Precis som alla andra vill jag snabbt grattuler dig till ditt nya jobb.

Min dator är lite strulig för tillfället så jag har inte lyckats titta på din snutt på tv3 s hemsida men jag skall så fort jag får tillfälle.

Ha det så bra

 
Ingen bild

Gullan

10 mars 2008 19:43

Jösses vad det händer saker i ditt liv,kan inte hinna bli långtråkigt;)
Grattis!
Kram Gullan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soff - 29 december 2019 20:57

Senaste inlägget var från 2016 så det har gått en tid. Känns kul att sparka liv i den här bloggen igen och absolut nödvändigt. Jag är på gång igen med ett nytt vitt år och bloggen var en ventil och en plats för mig att få ur mig mina tankar förra gån...

Av Soff - 12 juli 2016 12:15

2015 kom och gick.   Jag har inte bloggat sen 30 december förra året. Inte summerat, inte skrivit om hur det blivit sen...ingenting. I slutet av 2015 var jag så säker på att jag förändrat mitt förhållande till alkoholen för gott. Jag behövde den ...

Av Soff - 30 december 2015 23:21

Det är inte långt kvar nu...lite drygt 1425 minuter sen har hela 2015 passerat. Det känns märkligt.         ...

Av Soff - 8 december 2015 09:54

NÄR ska jag hälla upp det första glaset och VAD kommer det att innehålla?   Jag fick en frågan den häromdagen; Vad kommer du att hälla upp när det väl är tillåtet igen och när kommer det att ske...på nyårsafton eller?Min första tanke var rödvin.....

Av Soff - 10 november 2015 12:30

Idag är det 51 dagar kvar på 2015. 51...femtioen...femma etta!?Jag kan både säga att året gått rasande fort men samtidigt otroligt långsamt. Det är svårt att inse att det faktiskt bara är ynka 51 dagar kvar av året och då tänker jag inte bara på de...

Ovido - Quiz & Flashcards