Direktlänk till inlägg 6 juni 2009

Sorg bättre för skrivlusten?

Av Soff - 6 juni 2009 20:45

Det känns ibland som att det var lättare att skriva förr, då när jag var ledsen. När hjärtat höll på att spricka och gråten nästan konstant brände bakom ögonlocken. När himlen var mörk och tiden kändes som en fiende. Kanske hade jag större behov av att skriva av mig då, jag vet inte. Det jag vet är att jag just nu har svårt för att ta mig tid till att blogga. Jag har just nu två små tjejer som tar all min energi och tid. När de gått och lagt sig, som nu, är det skönt att bara sitt och slappa och göra just ingenting. Eller ta tag i all den där disken på köksbänken...(tar den om en liten stund).


Dagarna flyter på och vi stortrivs i vår nya stora familj jag och maken. Visst är det lite jobbigt i mellanåt och man behöver små pauser, just nu är maken iväg och ser landskapen Sverige-Danmark.Att få umgås med sina kompisar, se lite fotboll och ta några öl tror jag är just vad han behöver idag.


Jag och tjejerna har ägnat kvällen åt att baka chokladbollar och se på Emil i Lönneberga, en ny favorit hos tjejerna. Det var jättekul att kladda ner hela köket med smör, socker och kakao. Ingrid var väldigt skeptisk till att köra ner händerna i den kladdiga smeten och forma små bollar. Hon tyckte att det var smidigare att låta mamma göra bullarna så rullade hon dem sen i kokosen...man får inte var dum :-) Vera däremot hade inga som helst problem att grisa ner sig och fick till några riktigt fina bollar. Med varsin liten skål med chokladbollar gick de nöjt och satte sig i soffan och vi mös tillsammans under en filt. Värmen försvann ju lika fort som den kom så det blir till att ha filten framme ett tag till. Efter Emil var det dags att hoppa i pyamasen och nu ligger dem och försöker somna. 


Tjejerna sover hela nätterna i sina egna sängar och vaknar runt sju halv åtta på morgonen. Det har verkligen gått jättebra med sovandet vilket vi är väldigt glada för. Lillräkan har lite mardrömmar och ropar några gånger per natt men blir stilla och lugn när man stoppar om henne. 


Nu ska jag gå ner och ta tag i den där disken och njuta av att få ha full vårdnad av fjärrkontrollen. 

 
 
Ingen bild

Karin J

6 juni 2009 21:46

Du skriver så fint om er tillvaro. HÄrligt hur livet kan vända och bli så bra!

 
AnnaK

AnnaK

7 juni 2009 08:27

Jag tror absolut det är lättare, eller i alla fall att man har mer behov av att skriva när man mår dåligt. Plus att du nu inte ha samma tid, visst är det underbart med tidsbrist?!:)Jobbigt är det för alla emellanåt och det är ju jättebra att ni kan ge varandra små pauser då och då. Det är en stor omställning att få barn och det viktiga är nog att inse det och låta det vara så. Mysigt med bakning och vad skönt att de sover gott om nätterna, både för er och dom. Sköt om er och fortsätt njuta av livet, vi får helt enkelt ta att du bloggar mindre! :D Kram Anna!

http://anna.kxa.se

 
Grynisen

Grynisen

7 juni 2009 09:22

Vad mysigt det låter. Kul att de gillar Emil, en av mina favoriter oxå :-) Även Saltkråkan gillade jag!!!!

Era barn har smält in i familjen så perfekt. Vilken härlig trygghet de har nu.

Hoppas du fick en skön kväll med något bra program när du fick "basa" över kontrollen helt själv *HAHA*

Kram på dig

http://grynisen.bloggsida.se

 
Ingen bild

ylvisen

7 juni 2009 13:49

Låter härligt!

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

8 juni 2009 22:01

Men vad skönt att su slipper den tiden då du var ledsen. Och nu då får känna dig en mamma och den tiden det kan ta, bara njut och ha inte dåligt samvete att du inte hinner och skriva. Ha det så gott coh sköt om dig, kjamen

http://bearclaw.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soff - 29 december 2019 20:57

Senaste inlägget var från 2016 så det har gått en tid. Känns kul att sparka liv i den här bloggen igen och absolut nödvändigt. Jag är på gång igen med ett nytt vitt år och bloggen var en ventil och en plats för mig att få ur mig mina tankar förra gån...

Av Soff - 12 juli 2016 12:15

2015 kom och gick.   Jag har inte bloggat sen 30 december förra året. Inte summerat, inte skrivit om hur det blivit sen...ingenting. I slutet av 2015 var jag så säker på att jag förändrat mitt förhållande till alkoholen för gott. Jag behövde den ...

Av Soff - 30 december 2015 23:21

Det är inte långt kvar nu...lite drygt 1425 minuter sen har hela 2015 passerat. Det känns märkligt.         ...

Av Soff - 8 december 2015 09:54

NÄR ska jag hälla upp det första glaset och VAD kommer det att innehålla?   Jag fick en frågan den häromdagen; Vad kommer du att hälla upp när det väl är tillåtet igen och när kommer det att ske...på nyårsafton eller?Min första tanke var rödvin.....

Av Soff - 10 november 2015 12:30

Idag är det 51 dagar kvar på 2015. 51...femtioen...femma etta!?Jag kan både säga att året gått rasande fort men samtidigt otroligt långsamt. Det är svårt att inse att det faktiskt bara är ynka 51 dagar kvar av året och då tänker jag inte bara på de...

Ovido - Quiz & Flashcards