Direktlänk till inlägg 6 juli 2006

Min kommande semester

Av Soff - 6 juli 2006 11:51

Nu är det endast 1½ arbetsdag kvar innan min 3 veckor långa semester börjar. Det ska bli så skönt och det är verkligen välbehövligt.Mina mornar med motion 45 min innan frukost har det varit lite si och så med på sista tiden. Främsta anledningen är att klockan ringer så in i bänken tidigt 05:25! Ser fram emot lite sovmornar nu under semstern och fina promenader på förmiddagen.Hur det kommer att gå med maten är ett stort huvudbry just nu. Min semester kommer att börja med 10 dagar på sjön tillsammans med min man, vår hund, min moster och hennes man. Igår var vi ner till hamnen och "båttränade" hunden med gott resultat. Vi pratade även mycket mat. Det var otroligt svårt att få min moster och hennes man att förstå vad jag får och inte får äta. Det var först efter 10:e gången som jag sagt att jag inte får äta bröd som dom förstod att jag faktiskt inte äter nått bröd....INTE ENS TILL FRUKOST!! Det verkade för dom helt obegripligt. Hur dessa 10 dagar kommer att gå vet jag inte och efter igår måste jag säga att jag är minst sagt orolig.Stefan, min man, äter "vanlig" mat när vi äter hemma och jag äter min egen. Det har fungerat så bra nu i över 5 veckor men det verkar betydligt svårare att få andra att förstå att det faktiskt kan fungera.Jag vill bara kunna tänka på mitt, ta med mig den maten jag vill och kan äta och helt enkelt sköta mig själv. Vi får se hur det går. Jag hoppas det finns bra matbutiker efter vägen så att jag kan köpa min frukt mina grönsaker och fisk/quorn mm.Kommer förmodligen inte hinna skriva nått mer innan vi drar iväg men jag lovar en utfärlig rapport om hur det faktiskt gick när jag är hemma igen.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soff - 29 december 2019 20:57

Senaste inlägget var från 2016 så det har gått en tid. Känns kul att sparka liv i den här bloggen igen och absolut nödvändigt. Jag är på gång igen med ett nytt vitt år och bloggen var en ventil och en plats för mig att få ur mig mina tankar förra gån...

Av Soff - 12 juli 2016 12:15

2015 kom och gick.   Jag har inte bloggat sen 30 december förra året. Inte summerat, inte skrivit om hur det blivit sen...ingenting. I slutet av 2015 var jag så säker på att jag förändrat mitt förhållande till alkoholen för gott. Jag behövde den ...

Av Soff - 30 december 2015 23:21

Det är inte långt kvar nu...lite drygt 1425 minuter sen har hela 2015 passerat. Det känns märkligt.         ...

Av Soff - 8 december 2015 09:54

NÄR ska jag hälla upp det första glaset och VAD kommer det att innehålla?   Jag fick en frågan den häromdagen; Vad kommer du att hälla upp när det väl är tillåtet igen och när kommer det att ske...på nyårsafton eller?Min första tanke var rödvin.....

Av Soff - 10 november 2015 12:30

Idag är det 51 dagar kvar på 2015. 51...femtioen...femma etta!?Jag kan både säga att året gått rasande fort men samtidigt otroligt långsamt. Det är svårt att inse att det faktiskt bara är ynka 51 dagar kvar av året och då tänker jag inte bara på de...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards