Direktlänk till inlägg 4 januari 2007

Klarade målet!

Av Soff - 4 januari 2007 07:57

Jag hade som mål att inte överstiga 66 kg när jag gick ut ur december. Min vikt har ju pendlat upp och ner upp och ner under hela december och jag visste inte hur det skulle gå faktiskt. Jag har min vägdag på torsdagar så i morse var det alltså upp till bevis. Vågarna stannade på 65,6 :-) En marginal på HELA 0,4 kg *ler stort* inte mycket men ändå under 66 kg så jag måste vara nöjd.Just nu har jag ett rätt märkligt sätt att väga mig på, jag använder mig att två olika vågar och tar ett medel av de vikter jag får. Idag så var det så här att en våg visade 67,5 och den andra 63,7 medel = 65,6. Men att det skiljer hela 3,8 kg mellan dessa vågar är för mig en gåta. Jag vill inte välja någon av dem och endast gå efter den. Jag vill varken väga 67,5 eller 63,7. Det ena är alldeles för högt tycker jag och det andra på tok för lågt. Det känns inte roligt att välja en av dessa vågar då jag vet att det skiljer så mycket mellan dem.Lösningen får bli en helt ny våg helt enkelt. Jag har beställt en ny våg där man kan mäta vikt, kroppsfett och även vätskenivån i kroppen. När jag får den nya vågen ska jag endast väga mig på den och inte någon annan. Inte jämföra med de vågar jag har använt idag. De vågar som jag använt är dessutom här på jobbet och den nya kommer vara hemma.Så det kan ju hända att min vikt antingen åke upp några snäpp eller ner...jag vet inte. Vad den nya vågen än visar så tänker jag gå på den vikten. Det går liksom inte att hoppa runt bland en massa olika vågar.Målet på 60 kg ligger fast men att klara det till födelsedagen känns inte längre rimligt. Det tar längre tid än man tror att tappa de sista kilona.Dax för frukost!

 
 
Ingen bild

Grodis

4 januari 2007 08:50

HURRA för dig min vän! GRATTIS till att ha uppnå ett jätteviktigt mål, ett PERSONLIGT mål du hade satt upp över jul/nyår och att du dessutom med god marginal höll dig UNDER det! Fantastiskt bra! :-D Du är toppen! KRAM!

 
Åse

Åse

5 januari 2007 10:41

Vad duktig du är som klarade ditt eget uppsatta mål - trots att det varit jul och allt! Det där med att vågar visar olika har jag oxå erfarenhet av. Jag köpte en sån våg som du har beställt som kan visa fett- & vattenprocent och den visar typ 0,3-0,4 kg mer än den andra så i början blev det inte att jag använde den vågen alls... Men nu har jag nystart så nu väger jag mig på den nya.

http://didriksson.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soff - 29 december 2019 20:57

Senaste inlägget var från 2016 så det har gått en tid. Känns kul att sparka liv i den här bloggen igen och absolut nödvändigt. Jag är på gång igen med ett nytt vitt år och bloggen var en ventil och en plats för mig att få ur mig mina tankar förra gån...

Av Soff - 12 juli 2016 12:15

2015 kom och gick.   Jag har inte bloggat sen 30 december förra året. Inte summerat, inte skrivit om hur det blivit sen...ingenting. I slutet av 2015 var jag så säker på att jag förändrat mitt förhållande till alkoholen för gott. Jag behövde den ...

Av Soff - 30 december 2015 23:21

Det är inte långt kvar nu...lite drygt 1425 minuter sen har hela 2015 passerat. Det känns märkligt.         ...

Av Soff - 8 december 2015 09:54

NÄR ska jag hälla upp det första glaset och VAD kommer det att innehålla?   Jag fick en frågan den häromdagen; Vad kommer du att hälla upp när det väl är tillåtet igen och när kommer det att ske...på nyårsafton eller?Min första tanke var rödvin.....

Av Soff - 10 november 2015 12:30

Idag är det 51 dagar kvar på 2015. 51...femtioen...femma etta!?Jag kan både säga att året gått rasande fort men samtidigt otroligt långsamt. Det är svårt att inse att det faktiskt bara är ynka 51 dagar kvar av året och då tänker jag inte bara på de...

Ovido - Quiz & Flashcards