Direktlänk till inlägg 2 mars 2007

Privat sjukvårdsförsäkring

Av Soff - 2 mars 2007 13:31

Ibland är det verkligen bra att vara bra försäkrad. Det fick jag bevis för idag.Vi har sedan första mötet med våra hemutredare funderat på vart vi ska vända oss för den obligatoriska hälsoundersökningen. Vi har via vänner som redan gjort detta fått reda på att det kan variera kraftigt i pris mellan olika kliniker och dessutom fått tips om vart vi kan vända oss.En klinik i Stockholm som Grodan och hennes make vände sig till var den billigaste men min kära man var envis och ville absolut inte åka till huvudstaden för en sån sak. Vi bestämde oss för att kontakta Livum här i stan, även om det där kostar 950:-/per person!! Utlöst om du frågar mig!Innan jag ringde dit för en tid så slog det mig att jag skulle ta och kolla med vår sjukvårdsförsäkring som vi har via Länsförsärkringar. Ett telefonsamtal senare så sitter vi här med två bokade tider hos Livum - GRATIS! Wohooo.....det känns verkligen toppen!! Nu kan vi unna oss ett par extra öl i Åre :-)

 
 
applecore

applecore

2 mars 2007 17:17

Nej - det är inte sant! Överförsäkrade familjen SB glömde förstås att kolla om vi hade någon försäkring för detta! Fast kul för er att ni sparade några tusenlappar förstås - klart värt en öl eller två :-) Jag gör en mental not om försäkringar till en ev kommande hemutredning för vår del...

http://applecore72.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soff - 29 december 2019 20:57

Senaste inlägget var från 2016 så det har gått en tid. Känns kul att sparka liv i den här bloggen igen och absolut nödvändigt. Jag är på gång igen med ett nytt vitt år och bloggen var en ventil och en plats för mig att få ur mig mina tankar förra gån...

Av Soff - 12 juli 2016 12:15

2015 kom och gick.   Jag har inte bloggat sen 30 december förra året. Inte summerat, inte skrivit om hur det blivit sen...ingenting. I slutet av 2015 var jag så säker på att jag förändrat mitt förhållande till alkoholen för gott. Jag behövde den ...

Av Soff - 30 december 2015 23:21

Det är inte långt kvar nu...lite drygt 1425 minuter sen har hela 2015 passerat. Det känns märkligt.         ...

Av Soff - 8 december 2015 09:54

NÄR ska jag hälla upp det första glaset och VAD kommer det att innehålla?   Jag fick en frågan den häromdagen; Vad kommer du att hälla upp när det väl är tillåtet igen och när kommer det att ske...på nyårsafton eller?Min första tanke var rödvin.....

Av Soff - 10 november 2015 12:30

Idag är det 51 dagar kvar på 2015. 51...femtioen...femma etta!?Jag kan både säga att året gått rasande fort men samtidigt otroligt långsamt. Det är svårt att inse att det faktiskt bara är ynka 51 dagar kvar av året och då tänker jag inte bara på de...

Ovido - Quiz & Flashcards