Direktlänk till inlägg 1 augusti 2007

Besviken

Av Soff - 1 augusti 2007 09:30

Nu är det stopp, nu är det nog, nu är det slut! Slut på smygätandet som sakta men säkert letat sig tillbaka in i mitt liv, slut på att äta fikabröd, pizza, godis, bröd...


HUR SVÅRT KAN DET VARA? Tydligen väldigt väldigt svårt i mitt fall *suckar högt*


Vid minsta lilla seger (som förra veckans -1,3 kg) börjar jag unna mig saker och tänja på gränserna. Lyxar till det med allt det där jag skrev om ovan. Igår till exempel efter barnvakten skulle dom köpa med sig mat hem till oss när dom var klara med sitt. Vi beställde mat från en pizzeria och där fanns 8 sallader att välja mellan...vad väljer jag? En Opera!! En Opera liksom och smockar i mig precis hela pizzan. Jag passar dessutom på att lägga på extra sås som stod på bordet. Alltså jag fattar inte vad det är med mig. Jag VET ju att jag borde valt sallad, jag VET att jag kommer gå upp i vikt om jag slarvar så där med maten ändå fortsätter jag...*suckar åter igen*


När jag åt tänkte jag att jag skulle klara av en pizza eftersom jag varit så duktig med morgonpromenaderna. HALLÅ!! Jag har ju bara gått två gånger och genast tror jag att jag kan smälla i mig vad som helst. Jag börjar allvarligt tro att jag har något fel i huvudet. Varför gör jag så här? Varför vill jag alltid ta en pizza och annat onyttigt före det som är nyttigt?


Ställde mig på vågen i morse för att kolla av hur det går, hade faktiskt en viss förhoppning om att ha tappat ytterliggare från förra veckans 66,4....men hur skulle det ha gått till? Vågen visade 67,7 kg!! IGEN!!! *suckar en tredje gång* Tillbaka på ruta ett igen men andra ord. Helt plötsligt är det 3,7 kg kvar att nå före 25 augusti *arg*


Jag behöver hjälp, behöver råd. Vad gör ni andra när sötsuget sätter in? Snälla hjälp mig!!!

 
 
Ingen bild

emelie

1 augusti 2007 10:14

Hej! Jag vet precis hur du menar, förra veckan åt jag lösviktsgodis (bara choklad och inga små påsar) tre dagar i rad. Jag åt en MASSA saker som jag visste var fel men det gick liksom inte att stoppa kändes det som. O sen blir man jättebesviken (hade gått upp 1.6 kilo).

E med i viktväktarna och det tips jag fick var att fundera på varför jag verkligen åt allt det där. Helst ska man göra det när suget kommer. går det inte ska man göra det samtidigt som man äter det och i sista hand när man ätit det. Då blir det lättare att sätta fingret på orsaken och därmed lättare att undvika. Desto mer medveten man är, desto lättare.

Men du har inte alls nåt fel i huvudet! Jag brukar läsa din blogg och du inspirerar mig jättemkt! har haft en riktigt dålig vecka, men din blogg peppar alltid! jag har ca tre kilo kvar som jag skulle vilja bli av med i augusti. tror att det verkar som att det sista kilona e d svåraste, halkar så lätt in i "ja, men d kan jag unna mig". men d kan jag ju inte, eftersom jag genast börjar unna mig allt... lycka till!
kram e

lycka till!

 
Ingen bild

Soff

1 augusti 2007 11:34

Åh tack snälla emelie!! Vad glad jag blev när du berättade att min blogg peppar dig,
just vad jag behövde höra idag. TACK!

Det där som du skriver om att fundera på VARFÖR man äter är nog en jättebra idé. Det har jag faktiskt inte tänkt på på länge så tack för att du delade med dig av det tipset.

Härligt med endast tre kg kvar under augusti men jag håller med dig att det verkar som att de sista kilona sitter som berg. Vi får kämpa vidare både du och jag!!

Tack igen för ditt stöd!

 
Kajsa

Kajsa

6 augusti 2007 19:42

Testa att "belöna" dig med annat än god och fet mat. Till exempel en ny tröja eller något annat du uppskattar?

http://kajsan.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soff - 29 december 2019 20:57

Senaste inlägget var från 2016 så det har gått en tid. Känns kul att sparka liv i den här bloggen igen och absolut nödvändigt. Jag är på gång igen med ett nytt vitt år och bloggen var en ventil och en plats för mig att få ur mig mina tankar förra gån...

Av Soff - 12 juli 2016 12:15

2015 kom och gick.   Jag har inte bloggat sen 30 december förra året. Inte summerat, inte skrivit om hur det blivit sen...ingenting. I slutet av 2015 var jag så säker på att jag förändrat mitt förhållande till alkoholen för gott. Jag behövde den ...

Av Soff - 30 december 2015 23:21

Det är inte långt kvar nu...lite drygt 1425 minuter sen har hela 2015 passerat. Det känns märkligt.         ...

Av Soff - 8 december 2015 09:54

NÄR ska jag hälla upp det första glaset och VAD kommer det att innehålla?   Jag fick en frågan den häromdagen; Vad kommer du att hälla upp när det väl är tillåtet igen och när kommer det att ske...på nyårsafton eller?Min första tanke var rödvin.....

Av Soff - 10 november 2015 12:30

Idag är det 51 dagar kvar på 2015. 51...femtioen...femma etta!?Jag kan både säga att året gått rasande fort men samtidigt otroligt långsamt. Det är svårt att inse att det faktiskt bara är ynka 51 dagar kvar av året och då tänker jag inte bara på de...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards