Direktlänk till inlägg 1 augusti 2007

En bra dag

Av Soff - 1 augusti 2007 21:47

Dagen blev faktiskt ganska bra om man ser till hur jag åt. 67,7 kg flimmrade framför mina ögon varje gång suget på något sött kom och jag har hållit mig från onyttigheter HELA DAGEN!


Dagen började med att jag cyklade till jobbet (11 km) vilket tar ca 30 minuter. Väl där åt jag frukost som bestod av ½ vattenmelon. Visst inte mycket energi i den men jag såg till att äta ett bättre mellanmål på förmiddagen. 1 banan och 1 päron fick bli melliset idag. Till frukosten drack jag en stor kopp te (utan honung eller mjölk) bara gott te.


Till lunch värmde jag en linssoppa som jag haft i frysen ett tag, gott gott! På lunchen tog jag och Harry en promenad på 40 minuter vilket var otroligt skönt i värmen som var idag.


Till eftermiddagen sen blev det ytterliggare ett päron, hittade så goda och fina på Konsum förrut. Till det blev det lite kaffe, ska försöka skära ner mängden kaffe igen. Förra sommaren fick jag ju sluta helt men det är ju bara såååå gott...vill inte vara utan helt men minska mängden ska jag iaf göra.


Efter jobbet var det upp på hojjen igen för att trampa hemåt. Tyvärr verkar mitt högra knä ha gått sönder. Jag kände smärta i morse men inte så farligt ändå. På vägen hem däremot höll jag inte på att komma hem. Var nära att ringa efter maken att hämta upp mig på vägen (men lät bli). Istället kämpade jag mig hem genom att trampa mest med vänster ben...men det tog nästa dubbelt så lång tid att ta sig hem på em. F*n f*n f*n jag får inte få problem med knäna nu också. Nu när jag äntligen börjat röra på mig. Behöver ju motionen för att kunna gå ner de sista kilona. Nåja, det blir vila i morgon i alla fall. Som det är nu tar jag mig inte ens upp för trappen utan att stödja på armen i stället. Ser rätt roligt ut kan maken intyga.


Åter till maten...middagen blev färsk pasta med vegetariska tillbehör och jag tog endast den mängd jag behövde för att bli mätt. Annars är det så lätt att ta mer för att det är gott liksom. Till detta kokade jag goda gröna bönor.


Nu på kvällen har jag varit ordentligt sugen på att ta typ en knäckemacka eller nått annat men jag har klarat mig. Istället tog jag nyss en god kopp te som heter "Kvällsro" och smakar lite mint - gott gott!!


Så alltsom allt är jag nöjd över min matdag och är fokuserad och inriktad på att nå ett bättre resultat på fredag än i morse.


Nu blir det bingen - god natt!

 
 
Ingen bild

A-K

2 augusti 2007 09:10

Det var duktigt av dig tjejen, fortsätt så så kommer du vara nere i 64 på ett kick! Hoppas att ditt knä repar sig, förhoppningsvis blir det bättre av vila någon dag. Kram!

 
applecore

applecore

2 augusti 2007 13:20

Stort tack för senast och för den fina inflyttningspresenten! Vi är jätteglada och hoppas att vi snabbt får ordning på framsidan så att vi kan utnyttja den :-) Kram /Helena
P.S Keep up the good work! D.S

http://applecore72.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soff - 29 december 2019 20:57

Senaste inlägget var från 2016 så det har gått en tid. Känns kul att sparka liv i den här bloggen igen och absolut nödvändigt. Jag är på gång igen med ett nytt vitt år och bloggen var en ventil och en plats för mig att få ur mig mina tankar förra gån...

Av Soff - 12 juli 2016 12:15

2015 kom och gick.   Jag har inte bloggat sen 30 december förra året. Inte summerat, inte skrivit om hur det blivit sen...ingenting. I slutet av 2015 var jag så säker på att jag förändrat mitt förhållande till alkoholen för gott. Jag behövde den ...

Av Soff - 30 december 2015 23:21

Det är inte långt kvar nu...lite drygt 1425 minuter sen har hela 2015 passerat. Det känns märkligt.         ...

Av Soff - 8 december 2015 09:54

NÄR ska jag hälla upp det första glaset och VAD kommer det att innehålla?   Jag fick en frågan den häromdagen; Vad kommer du att hälla upp när det väl är tillåtet igen och när kommer det att ske...på nyårsafton eller?Min första tanke var rödvin.....

Av Soff - 10 november 2015 12:30

Idag är det 51 dagar kvar på 2015. 51...femtioen...femma etta!?Jag kan både säga att året gått rasande fort men samtidigt otroligt långsamt. Det är svårt att inse att det faktiskt bara är ynka 51 dagar kvar av året och då tänker jag inte bara på de...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Augusti 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards