Direktlänk till inlägg 5 december 2009

Lycka - en klubba?

Av Soff - 5 december 2009 09:25

Lördag morgon, humöret är bättre än igår. Kanske för att jag tillät mig att vara ledsen igår. Det är så lätt att sätta upp en fasad och att tvinga sig själv att vara glad. Flera gånger under gårdagen trängde tårarna fram och blötte ner min kind. Det smakade salt när tårarna nådde mina läppar och jag kunde liksom smaka på sorgen. Varför jag var ledsen vet jag fortfarande inte. Jag borde vara den lyckligaste människan på jorden. Jag har allt jag vill ha och tacksamheten borde uppväga allt mörker. Men känslorna styr man inte över tydligen och de känns aldrig logiska.


Jag sitter i skrivande stund och tittar på mina små töser som är så lyckliga. Deras lycka grundar sig just nu på att de fått en klubba i kalendern på morgonen. Mormor och morfar har varit så snälla och fixat en paketkalender och de har nu i fem dagar förväntansfullt öppnat ett paket efter frukost. Mamma berättade att de lagt godis i de luckor som är på lördagar. Tänk vad en klubba kan göra för ett barn. Att lyckan blir så total av bara en klubba. Jag kanske skulle gå och köpa mig en klubba? Nej det är helt fel väg att gå...jag har ju testat att äta när jag är ledsen och det är INGEN bra idé. Jag ska i stället ta mig en lång varm dusch efterföljt av en härlig kopp kaffe.

 
 
ylvisen

ylvisen

7 december 2009 13:20

Du skriver så jag blir kaffesugen! Sån kalender vill jag oxå ha!

http://www.ylvisen.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soff - 29 december 2019 20:57

Senaste inlägget var från 2016 så det har gått en tid. Känns kul att sparka liv i den här bloggen igen och absolut nödvändigt. Jag är på gång igen med ett nytt vitt år och bloggen var en ventil och en plats för mig att få ur mig mina tankar förra gån...

Av Soff - 12 juli 2016 12:15

2015 kom och gick.   Jag har inte bloggat sen 30 december förra året. Inte summerat, inte skrivit om hur det blivit sen...ingenting. I slutet av 2015 var jag så säker på att jag förändrat mitt förhållande till alkoholen för gott. Jag behövde den ...

Av Soff - 30 december 2015 23:21

Det är inte långt kvar nu...lite drygt 1425 minuter sen har hela 2015 passerat. Det känns märkligt.         ...

Av Soff - 8 december 2015 09:54

NÄR ska jag hälla upp det första glaset och VAD kommer det att innehålla?   Jag fick en frågan den häromdagen; Vad kommer du att hälla upp när det väl är tillåtet igen och när kommer det att ske...på nyårsafton eller?Min första tanke var rödvin.....

Av Soff - 10 november 2015 12:30

Idag är det 51 dagar kvar på 2015. 51...femtioen...femma etta!?Jag kan både säga att året gått rasande fort men samtidigt otroligt långsamt. Det är svårt att inse att det faktiskt bara är ynka 51 dagar kvar av året och då tänker jag inte bara på de...

Ovido - Quiz & Flashcards