Direktlänk till inlägg 27 april 2007

Sköldkörteln?!?!

Av Soff - 27 april 2007 21:55

Jag sitter här och fundrar på om det kan vara så att Harry har problem med sin sköldkörtel. Vi fick frågan av ett par vi är bekanta med idag när vi träffade dem. De har också haft en Flat och han fick problem med just sköldkörteln och de tyckte att alla symtom vi sa stämde in på hur deras hund varit.


Nu har jag suttit och läst på massor av sidor, dels från veterinärer och dels från hundägare som fått dessa problem med sina hundar. MASSOR av symtom stämmer med Harrys, tex:

Trötthet

Orkeslöshet

Ansträngd anding

Torr och livlös päls

Hudutslag

Rinnande ögon

Ett "ledsamt" uttryck i ansiket på grund av svullnader kring ögonen


ALLT stämmer in på min älskade lilla vovve. Det stod också att symtomen ofta kommer smygande på och att man inte direkt märker någon skillnad på sin hund. Men efter ett tag kommer slöheten och bristen på kondition allt snabbare och det är precis vad som hänt med Harry.


Vi måste kolla med Strömsholm om dom verkligen har kollat upp detta, vilket man enkelt gör med blodprov, för att vara säkra på att dom uteslutit detta. Annars kommer jag bli förjävla förbannad!! När vi satt här och pratade jag och maken sa vi att han faktiskt alltid varit rätt slö, slöare än sina kullsyskon MEN absolut inte som han är nu men ändå. Alltid lite tröttare än dom andra. Tänk om han haft problem med detta hela sitt liv?!?!  Vi kommer ringa Strömsholm på måndag för att reda ut det här.


Stackars älskade lilla plutten!!


 
 
Ina

Ina

27 april 2007 22:22

Ring NU! Det finns ju jour där - de måtte väl kunna titta i hans journal trots att det är helg? Så ni vet om ni ska tänka vidare på det...? Verkar ju urbota KLANTIGT om de missat det, men ändå för Harrys skull skönt om det går att sätta en diagnos som han kan medicineras för - för visst är det levaxin precis som på människor?
Hur som, LYCKA TILL!
Kram

http://inatankar.blogspot.com

 
Ingen bild

Soff

28 april 2007 16:00

Ina> Ja det behandlas samma som med människor med Levaxin och resultaten blir oftast väldigt bra. Så om jag ska vara helt ärlig så går jag nästan och hoppas på att det är just detta felet så att han kan bli behandlad.

Tack för din omtanke!

KRAM

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soff - 29 december 2019 20:57

Senaste inlägget var från 2016 så det har gått en tid. Känns kul att sparka liv i den här bloggen igen och absolut nödvändigt. Jag är på gång igen med ett nytt vitt år och bloggen var en ventil och en plats för mig att få ur mig mina tankar förra gån...

Av Soff - 12 juli 2016 12:15

2015 kom och gick.   Jag har inte bloggat sen 30 december förra året. Inte summerat, inte skrivit om hur det blivit sen...ingenting. I slutet av 2015 var jag så säker på att jag förändrat mitt förhållande till alkoholen för gott. Jag behövde den ...

Av Soff - 30 december 2015 23:21

Det är inte långt kvar nu...lite drygt 1425 minuter sen har hela 2015 passerat. Det känns märkligt.         ...

Av Soff - 8 december 2015 09:54

NÄR ska jag hälla upp det första glaset och VAD kommer det att innehålla?   Jag fick en frågan den häromdagen; Vad kommer du att hälla upp när det väl är tillåtet igen och när kommer det att ske...på nyårsafton eller?Min första tanke var rödvin.....

Av Soff - 10 november 2015 12:30

Idag är det 51 dagar kvar på 2015. 51...femtioen...femma etta!?Jag kan både säga att året gått rasande fort men samtidigt otroligt långsamt. Det är svårt att inse att det faktiskt bara är ynka 51 dagar kvar av året och då tänker jag inte bara på de...

Ovido - Quiz & Flashcards