Direktlänk till inlägg 7 januari 2007

Resumé

Av Soff - 7 januari 2007 17:21

Jaha då har ännu en helg kommit och gått. Tänk vad tiden går fort.Just den här helgen har varit bra ur min synvinkel. Tyvärr är maken fortfarande dunderförkyld och ska ringa läkaren i morgon för att se om han kanske kan få komma på ett besök. Så han har mest spenderat tiden liggandes i soffan eller i sängen hostandes och snorandes - usch! DOCK tog han sig till bandymatchen i går. VSK vann över Edsbyn med 3-2, RIKTIGT skönt!Efter matchen gick maken hem och jag tog med mig Harry och åkte till mina föräldrar på middag. Där bjöds det på gravad oxfilé, inbakt lax och chockadmousse med dajm till efterrätt. Jag tog lagom med mat under middagen och hade först inte tänkt ta någon efterrätt men när den väl kom fram på bordet gick armen av sig själv igen....suckar. Som tur var var min bror lite observant och fintade bort mig genom att lägga Lina i mina armar och säga -Vi byter, du får Lina och jag tar din efterrätt :-) Jag fick ta två skedar för att smaka men sen var det bra, otroligt bra gjort av min bror där faktiskt. Jag har även hunnit med lite träning nu i helgen. 1,5 mil har det blivit på två dagar. Först 5,5 km i går fm och sen 5 km idag. Vi går i spåret jag och Harry och jag måste säga att det är otroligt skönt att komma ut på helgerna när det är ljust och trevligt. Mycket folk i spåret också vilket gör promenaden lugnare.Nu ska jag snabbt byta om och sen ska jag packa in hunden i bilen för att fara iväg till agilityträningen.Morsning!

 
 
Ina

Ina

7 januari 2007 18:20

Vilken smart bror du har! Och det var väl sannerligen inget dåligt byte - en efterrätt mot en bebis!!

Är det kul med agility? Jag skulle vilja göra något sådant med vår byracka... fast det tar väl ett par år innan hon lugnar sig om hon har många andra hundar omkring sig. Valpkursen, när hon vägde 20-25 kg, var nog jobbig, så jag vågar inte tänka på hur det skulle vara nu när hon är en stadig dam på 40 kg!
Kram

http://inatankar.blogspot.com

 
Ingen bild

CJ

7 januari 2007 22:17

Vilken bra bror ;O))
Och Lina smäller ju 1000 ggr mer än chokladmousse el hur.
Kul när man får lite extra "hjälp/stöd", för är ju alltid i sådana där situationer man åker dit. När man blir så sugen för det hamnar framför en, och man inte hinner tänka efter och särskilt när man är borta/ute tycker jag

 
Ina

Ina

7 januari 2007 23:05

Jag har ställt en jogg-fråga till dig inne hos mig, som svar på din kommentar. Ska vi??? http://inatankar.blogspot.com/2007/01/mera-trningsvrk.html
Kram :)

http://inatankar.blogspot.com

 
Ingen bild

Grodis

8 januari 2007 08:37

Låter som en toppenhelg ju, vännen! Och vilket bra byte sen då.. efterrätt mot bebis! Vem kan motstå en sån liten goding! ;-D Jätteschysst och omtänksamt av din bror där!

Stackars S som fortfarande är sjuk. Hoppas han får komma till en läkare snart och att han får hjälp med lite mediciner om det skulle behövas! Duktiga du som springer, det klarar mina knän inte av.. än... ;-)

KRAAAAAAAAAAM!

 
applecore72

applecore72

8 januari 2007 11:19

Vilken bra träningshelg! Om du vill ha sällskap i spåret någon gång så slå en signal - numera bor vi inte så långt bort :-) Kram /Helena

http://applecore72.blogspot.com

 
Ingen bild

Soff

8 januari 2007 13:10

CJ> Ja du har helt rätt Lina är ju så mycket bättre än efterrätt :-) Och det är som du säger, otroligt skönt att få stöd på ett sånt bra sätt från omgivningen.

 
Ingen bild

Soff

8 januari 2007 13:13

Helena> Det vore jättekul med sällskap men jag promenerar och joggar omvartannat, mest promenerar just nu faktiskt. Det tog oss 52 minuter att ta oss runt 5 km i lördags. Harry har en viss förmåga att stanna titt som tätt och nosa/kissa eller bara spana in omgivningen :-)

Jag har som plan att ta 5 km varje lördag och söndag förmiddag framöver. Så om det passar dig är det bara att du hänger på. Vi går ut vid 10:30 ca.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soff - 29 december 2019 20:57

Senaste inlägget var från 2016 så det har gått en tid. Känns kul att sparka liv i den här bloggen igen och absolut nödvändigt. Jag är på gång igen med ett nytt vitt år och bloggen var en ventil och en plats för mig att få ur mig mina tankar förra gån...

Av Soff - 12 juli 2016 12:15

2015 kom och gick.   Jag har inte bloggat sen 30 december förra året. Inte summerat, inte skrivit om hur det blivit sen...ingenting. I slutet av 2015 var jag så säker på att jag förändrat mitt förhållande till alkoholen för gott. Jag behövde den ...

Av Soff - 30 december 2015 23:21

Det är inte långt kvar nu...lite drygt 1425 minuter sen har hela 2015 passerat. Det känns märkligt.         ...

Av Soff - 8 december 2015 09:54

NÄR ska jag hälla upp det första glaset och VAD kommer det att innehålla?   Jag fick en frågan den häromdagen; Vad kommer du att hälla upp när det väl är tillåtet igen och när kommer det att ske...på nyårsafton eller?Min första tanke var rödvin.....

Av Soff - 10 november 2015 12:30

Idag är det 51 dagar kvar på 2015. 51...femtioen...femma etta!?Jag kan både säga att året gått rasande fort men samtidigt otroligt långsamt. Det är svårt att inse att det faktiskt bara är ynka 51 dagar kvar av året och då tänker jag inte bara på de...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15 16 17 18 19
20
21
22 23 24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards