Direktlänk till inlägg 12 mars 2007

Så många saker....så lite tid....

Av Soff - 12 mars 2007 14:53

Alltså varför känner man sig så otillräcklig ibland? Det händer så mycket saker runt omkring mig hela hela tiden och jag kan inte säga NEJ - dels för att det alltsom oftast är roliga saker och dels för att jag verkligen känner att jag VILL göra alla dessa grejer. Men så kommer alltid känslan av att det finns en massa annat som också borde hinnas med, maken, huset, hunden, vännerna....och sist men inte minst mig egen träning. Den som helst spårat ur. Jag hittar inte tiden helt enkelt för att jag fyller den med ALLT annat.Verkligen dax att börja prioritera och prioritera MIG och MIN träning. Jag mår ju dåligt över att ha gått upp några kilon nu och att träningen helt uteblivit men ändå tar jag inte tag i problemet utan det bara rullar på. Jag tänker alltid varje söndag att nästa vecka då...då kommer jag få tid att träna. Men så börjar veckan rulla på och det fylls på med andra saker.Usch så jag klagar...det känns ju lite fåning måste jag erkänna men det är så här jag känner.I kväll ska jag hem och pyssla i trädgården har jag tänkt, i alla fall den lilla stund då ljuset fortfarande finns kvar (1½ timme). Blev upplyst om att Kärleksörterna bör klippas ner NU så att det ska finnas en chans för de nya skotten att komma upp ordentligt. Och med en strålande sol utanför kontorsfönstret längtade jag genast hem till rabatterna. Sen OM jag hinner efter maten ska jag masa mig i väg till gymmet och jogga. Gymmet har öppet till 21:30 i kväll så det borde finnas tid. *pepp pepp*

 
 
Grodis

Grodis

12 mars 2007 16:11

Känner igen det där så väl och vet ju att allt handlar om planering. Det är A och O! Om du nu ska klippa och fixa i trädgården ikväll så är ju faktiskt det träning också. En långpromenad med Harry kanske hinns med? Och krattning av gräsmattan? Du MÅSTE inte till gymet bara för att träna, utan se till att njuta av friska luften och det vackra vårvädret istället! *tycker*

Pepp pepp till dig min vän!

http://grodis.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soff - 29 december 2019 20:57

Senaste inlägget var från 2016 så det har gått en tid. Känns kul att sparka liv i den här bloggen igen och absolut nödvändigt. Jag är på gång igen med ett nytt vitt år och bloggen var en ventil och en plats för mig att få ur mig mina tankar förra gån...

Av Soff - 12 juli 2016 12:15

2015 kom och gick.   Jag har inte bloggat sen 30 december förra året. Inte summerat, inte skrivit om hur det blivit sen...ingenting. I slutet av 2015 var jag så säker på att jag förändrat mitt förhållande till alkoholen för gott. Jag behövde den ...

Av Soff - 30 december 2015 23:21

Det är inte långt kvar nu...lite drygt 1425 minuter sen har hela 2015 passerat. Det känns märkligt.         ...

Av Soff - 8 december 2015 09:54

NÄR ska jag hälla upp det första glaset och VAD kommer det att innehålla?   Jag fick en frågan den häromdagen; Vad kommer du att hälla upp när det väl är tillåtet igen och när kommer det att ske...på nyårsafton eller?Min första tanke var rödvin.....

Av Soff - 10 november 2015 12:30

Idag är det 51 dagar kvar på 2015. 51...femtioen...femma etta!?Jag kan både säga att året gått rasande fort men samtidigt otroligt långsamt. Det är svårt att inse att det faktiskt bara är ynka 51 dagar kvar av året och då tänker jag inte bara på de...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1 2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards