Alla inlägg den 10 juni 2007

Av Soff - 10 juni 2007 22:22

Idag har verkligen varit en skön dag, den började med att jag steg upp runt halv tio och gav en HUNGRIG Harry mat...varje morgon känns det som att han tror att han aldrig har fått mat tidigare och är på gränsen till svält :-)


Efter att jag utfodrat vovven tog jag på mig mina nya fina rosa trädgårdshandskar och la mig för att rensa vår rabatt. Fyra hinkar med ogräs blev det och det ser faktiskt himla snyggt och prydligt ut nu - och grannarna är lite gladare :-)


Sen blev det faktiskt en stund i solen på en filt...tog med mig IPoden och lyssnade på Thåström...så skönt och så bra skiva!! Efter 20 minuter i solen tog jag en dusch och sen drog jag och maken ner på stan. Jag hade köpt ett par shorts till honom som tyvärr visade sig vara för stora så dom skulle bytas. Han skulle även köpa ett par strumpor...ja strumpor....i den här värmen!! :-) Han ska nämligen upp till Jämtland och fiska nästa vecka och då ska dom gå ca 3-4 timmar till en tjärn någonstans på fjället och då behöver han bra utrustning. Vi gick till Inter Sport och medans han kollade ut vilka strumpor som var bäst passade jag på att kolla in bikiniavdelningen en gång till. Jag kom på att jag nog behövde ytterliggare en ny bikini tills vi åker till Mallis och det råkade hänga en där som jag verkligen gillade. Dessutom fanns det väldigt snygga shorts där också så jag tog med mig lite prylar och provade. Allt sätt jättebra så jag bestämde mig för den snygga bikinin och ett par shorts som gick i rött och orange. Perfekt att ha på semestern!!


Efter några roliga shoppingtimmar på stan bar det av hem till moster för födelsedagskalas med kallskuret och tårta. Men min otroligt rara moster hade varit så snäll att hon kokat några äpplen och strött kanel på till mig, så att jag kunde få efterrätt utan att behöva äta gräddtårta - snällare moster finns inte!!!


När kalaset var slut vid sju så åkte vi hem och fick efter bara 10 minuter besök av ett par kompisar. Otroligt trevligt och vi pratade bort några timmar på altanen.


Nu ska det bli skönt att gå och lägga sig efter en helg fylld av trevliga saker och möten. 


Godnatt!! 

Ovido - Quiz & Flashcards