Alla inlägg den 7 juni 2007

Av Soff - 7 juni 2007 12:30

Jösses vilken värme!! Svårt att sova på nätterna, Harry håller på att gå åt i värmen och axlarna är brända av solens stålar....men vad gör det?! Sommaren verkar vara här och det är underbart. Inte riktigt lika underbart är det faktum att ormarna har vaknat till liv.


I går förmiddag skulle jag och Harry besöka min mosters båt och jag tänkte att Harry skulle få bada lite från stranden innan vi klev ombord på båten. Efter bara några meter in på stigen springer H iväg i rasande fart mot vattnet. Jag tycker mig se något på marken framför mig och hjärtat hoppar upp i halsen på mig när jag ser att det är en huggorm. Jag är livrädd för ormar och hoppade genast bakåt och skrek till. Harry stannade upp och tittade förvånat på mig. Ormen hamnade nu alltså mellan mig och vovven. Jag sa åt Harry att sätta sig ned, och lydig som han är gjorde han om han blev tillsagd. Jag tänkte att ormen skulle ringla iväg i gräset men istället låg den bara kvar. Om H hade sprungit tillbaka samma väg som han kom hade det varit stor risk för honom att bli biten. Jag lockade i stället honom att springa långt till höger och ta en omväg förbi hunden. Som tur var gjorde han som han blev tillsagd denna gången också. Sen blev det en rask promenad ut ur skogsdungen. I stället för ett dopp i Mälaren tog jag vattenslangen på bryggan och spolade av Harry som njöt av att bli avkyld.

 Några trevliga timmar på båten med moster och Janne blev det med god mat och fika.


I förrgår, alltså i tisdagsvkäll hade vi årsavslutning för LC18. Vi var på en lokal på Bjurhovda och åt god mat och drack gott. Innan middagen var det som vanligt någon slags aktivitet och denna gång var det dax för oss tjejer att tesa på Linedance. Otroligt kul!! Som alltid med LC får man göra nått som man normalt sätt inte gör. Nästa år är jag med i styrelsen och kommer då få vara med och planera året och våra möten. Det ska bli otroligt spännande.


Nu är lunchen snart slut och jag ska återgå till jobbet.


Ha det varmt och gott allihop!!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9 10
11 12 13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards