Direktlänk till inlägg 18 augusti 2008

Så nära nu....!

Av Soff - 18 augusti 2008 17:13

Inatt klockan tre väcktes jag av att telefonen ringde, det var min bror som meddelade att vattnet gått och att de var på väg in. Jag blev klarvaken och efter 10 minuter hämtade de upp mig utanför huset. Ooooo vad det pirrade i magen och vilken härligt känsla det var.


Hon hade lite värkar när vi kom in men efter 10 timmar blev vi hemskickade allihop...lite snopet men ändå rätt skönt med tanke på att inget hände. Nu fick vi några timmars sömn på varsitt håll och vi har kunnat vila upp oss för vad som komma skall. De säger från förlossningen att det borde hända nått inom det närmsta dygnet men att det även kan dröja lite. Så hur som helst är det nära nu och det är så himla spännande.


Att vara på förlossningen var helt underbart! Jag trodde att jag kanske skulle tycka att det var lite läskigt och lite konstigt med tanke på min situation men nej, det var bara underbart och spännande.


Nu väntar vi alltså på att något ytterliggare ska ske och att värkarna ska komma igång ordentligt så ska vi åka in igen...jag återkommer.


Lycka är att bli faster.

 
 
Camilla

Camilla

18 augusti 2008 18:03

Åh! så spännande, då fungerade det med Kinamat igen då :-) träffade Fredrik hos Grotharna så han sa att det skulle bli kinamat. Du får hälsa alla när det väl är dags och lycka till :-D Kram!

http://camillson.blogg.se

 
Grynisen

Grynisen

18 augusti 2008 19:52

Lycka till :-)

http://grynisen.bloggagratis.se

 
Åse

Åse

18 augusti 2008 20:58

Vad spännande! Kan tänka mig att du hoppar högt varje gång telefonen ringer nu. :-) Lycka till!

http://didriksson.wordpress.com

 
Ingen bild

CJ

18 augusti 2008 21:21

Åhhh vad spännande!!
Lycka Till, snart smäller det rejält.
Vad härligt och roligt för er alla.
Kram

 
Ingen bild

Lena

19 augusti 2008 08:32

Wow, spännande! Just nu kanske du är där.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soff - 29 december 2019 20:57

Senaste inlägget var från 2016 så det har gått en tid. Känns kul att sparka liv i den här bloggen igen och absolut nödvändigt. Jag är på gång igen med ett nytt vitt år och bloggen var en ventil och en plats för mig att få ur mig mina tankar förra gån...

Av Soff - 12 juli 2016 12:15

2015 kom och gick.   Jag har inte bloggat sen 30 december förra året. Inte summerat, inte skrivit om hur det blivit sen...ingenting. I slutet av 2015 var jag så säker på att jag förändrat mitt förhållande till alkoholen för gott. Jag behövde den ...

Av Soff - 30 december 2015 23:21

Det är inte långt kvar nu...lite drygt 1425 minuter sen har hela 2015 passerat. Det känns märkligt.         ...

Av Soff - 8 december 2015 09:54

NÄR ska jag hälla upp det första glaset och VAD kommer det att innehålla?   Jag fick en frågan den häromdagen; Vad kommer du att hälla upp när det väl är tillåtet igen och när kommer det att ske...på nyårsafton eller?Min första tanke var rödvin.....

Av Soff - 10 november 2015 12:30

Idag är det 51 dagar kvar på 2015. 51...femtioen...femma etta!?Jag kan både säga att året gått rasande fort men samtidigt otroligt långsamt. Det är svårt att inse att det faktiskt bara är ynka 51 dagar kvar av året och då tänker jag inte bara på de...

Ovido - Quiz & Flashcards