Direktlänk till inlägg 8 september 2008

Land i sikte

Av Soff - 8 september 2008 07:51

Det var en lugn och stilla dag på båten och jag hade för ett ögonblick glömt vart vi befann oss. Då plötsligt hördes ett rop. De som bestämmer ombord ropade upp våra namn! Jag ställde mig förvånad upp  och kände hur hjärtat rusade i mitt bröst. Vad är det som händer?


Var det verkligen våra namn som ropats upp? Är det vår tur nu? Den stilla dagen förvandlades till kaos. Vi sprang, kramades, jublade, grät och lyckan var total.


Just nu står vi vid landgången och väntar på att båten skall lägga till. Vi väntar på klartecken att få kliva av. Räddningen är närmare än någonsin och i våra bästa stunder njuter vi och vågar tro på att det nu äntligen är dags att kliva av. I de lite mörkare stunderna känner vi klumpen i magen, oron och tvivlet. Det liksom finns där bakom och stör. Nervöst väntar vi på fler besked. Vi håller andan och ber.



 
 
Elin

Elin

8 september 2008 09:09

Jag hoppas och ber jag också!

http://nyahuset.wordpress.com

 
pipeline

pipeline

8 september 2008 09:21

Iiiiiiih! Nu har jag gåshud!! Håller också andan och ber för er räkning.

http://pipeline.bloggagratis.se

 
Ingen bild

solna-madde

8 september 2008 09:33

Mina varmaste gratulationer! Tjihooo vad roligt!!
Stora varma kramar

 
Ingen bild

CJ

8 september 2008 10:43

Nämen, vad händer?
Är lite svårt att förstå/vara säker på din vackra men kryptiska text, är det sant, har ni fått tecken för att hämta en liten?
Kramar i massor och jag ber och ber och håller andan..........

 
Ingen bild

Morbror

8 september 2008 11:30

Blivande morbror ber och ber och ber!!!!!

 
Ingen bild

Lena

8 september 2008 11:57

Wow, det låter lovande, jag håller mina tummar för er.
Kram

 
Ingen bild

M!

8 september 2008 12:38

Jag hittade hit från Grodans blogg för länge sedan och blev kvar..... Nu håller jag mina tummar hååårt för er skull, hoppas och väntar andäktigt på nästa ord från dig!

 
Ingen bild

Gullan

8 september 2008 12:50

Följer er resa med stor spänning o ber i massor att det är NU det händer o att allt går bra!
Kram Gullan

 
Ingen bild

Eva

8 september 2008 20:29

Underbart att snart få kliva av och få fast mark under fötterna!!!

Kram och lycka till!

 
Åse

Åse

8 september 2008 22:02

Det låter jättespännande! Jag håller alla tummarna och tårna för att ni äntligen får komma i land!

http://didriksson.wordpress.com

 
Caroline

Caroline

8 september 2008 22:32

ÅHHHHHHHHHHHH, va spännande!! :) KRAM!

http://mammanmedstortc.blogg.se

 
Grynisen

Grynisen

8 september 2008 22:39

Oj vad spännande.... fortsätter hålla mina tummar och ser fram emot nästa inlägg :-)

Kramar Johanna

http://grynisen.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Malmö-Åsa

9 september 2008 00:33

Blev tårögd när jag läste det... Vad det än betyder så tänker jag på er... Brorsan också!

KRAM

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soff - 29 december 2019 20:57

Senaste inlägget var från 2016 så det har gått en tid. Känns kul att sparka liv i den här bloggen igen och absolut nödvändigt. Jag är på gång igen med ett nytt vitt år och bloggen var en ventil och en plats för mig att få ur mig mina tankar förra gån...

Av Soff - 12 juli 2016 12:15

2015 kom och gick.   Jag har inte bloggat sen 30 december förra året. Inte summerat, inte skrivit om hur det blivit sen...ingenting. I slutet av 2015 var jag så säker på att jag förändrat mitt förhållande till alkoholen för gott. Jag behövde den ...

Av Soff - 30 december 2015 23:21

Det är inte långt kvar nu...lite drygt 1425 minuter sen har hela 2015 passerat. Det känns märkligt.         ...

Av Soff - 8 december 2015 09:54

NÄR ska jag hälla upp det första glaset och VAD kommer det att innehålla?   Jag fick en frågan den häromdagen; Vad kommer du att hälla upp när det väl är tillåtet igen och när kommer det att ske...på nyårsafton eller?Min första tanke var rödvin.....

Av Soff - 10 november 2015 12:30

Idag är det 51 dagar kvar på 2015. 51...femtioen...femma etta!?Jag kan både säga att året gått rasande fort men samtidigt otroligt långsamt. Det är svårt att inse att det faktiskt bara är ynka 51 dagar kvar av året och då tänker jag inte bara på de...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards