Direktlänk till inlägg 4 maj 2009

Livet som fyra...eller fem :-)

Av Soff - 4 maj 2009 10:30

Vi är ju faktiskt fem i vår familj, Harry måste ju också räknas med ;-) Många frågar hur det går och det är roligt att folk är intresserade. Bloggen är ett bra sätt att förmedla sig. En bra dagbok för mig själv att kunna gå tillbaka till men också ett umärkt sätt att snabbt och lätt sprida information om hur det går här hemma.


Tjejerna har sakta men säkert börjat vänja sig med Harry. Det går bäst med stora tjejen som vågar klappa honom och hon hjälper oss gärna att ge honom medicin vilket vi tror är ett bra sätt för henne att komma nära honom. Lillräkan är lite rädd fortfarande men jag tror mest att hon "spelar" räddare än hon är för att få komma upp i famnen och så vidare. Jag är övertygad om att det kommer att ge sig ganska snart och det märks att tjejerna tycker om Harry och de frågar  efter honom det första de gör när de vaknar.


Närheten och den fysiska kontakten med Stefan har också börjat gå mycket bättre. Särskilt när jag inte finns i närheten så går det väldigt bra med pappas hjälp. Har de däremot valet så väljer de mig före honom. Det är lite jobbigt fortfarande och framförallt när vi är ute och går då de vägrar hålla honom i handen. Båda ska hålla i mig och det blir lite trångt på trottoarnerna när man går tre i bredd. Vi hoppas att det ska bli bättre och bättre hela tiden och att vi snart kan hjälpas åt med ALLT.


Idag är Vera lite sjuk och har lite feber och regnet vräker ner ute så det är en perfekt dag att vara inne och mysa. Tror att vi ska laga pannkakor ihop till lunch... :-)



 
 
.:Sabina:.

.:Sabina:.

4 maj 2009 12:07

...och det är så fantastiskt roligt att få läsa om er!! Tack för att du delar med dig! Jag blir så glad när rss:en talar om att din blogg är uppdaterad!

http://mitteget.wordpress.com

 
Grodis

Grodis

4 maj 2009 12:08

Ni underbara familj! Tack för att vi fick komma en stund och hälsa på er igår. Det var ljuv musik för både öron och ögon kan jag lova. *skrattar* Vera och Ingrid är såna busfrön, så fulla av liv. Och vilka sångerskor de är, jag är så imponerad att de kan så många barnvisor på svenska redan. Det var mysigt att sitta ner och bara uppleva detta igår. Se dem komma ner för er trapp i sina fina "jamasar", en syn jag haft på näthinnan länge och nu fick jag se det på riktigt. Det var stort!
Kan säga att jag tror Ingrid är jättenyfiken på Harry och inte alls så rädd, precis so mdu skrev, för jag såg minsann hur hon klappade mycket på honom igår. Lite reserverad, men vem skulle inte vara det i början för en hund som är dubbelt så stor som en själv?! *S*
Trist att Vera är sjuk idag. Jag hoppas ni får en mysig dag tillsammans inomhus och att pannkakorna blev goda! :)

Puss & kramar till er alla fem!

http://grodis.wordpress.com

 
Ingen bild

Helena

4 maj 2009 14:22

Det är så härligt rörande och värmande att få läsa att det går så bra. Hälsa hela familjen. Kramar

 
mamman

mamman

4 maj 2009 15:36

Visst är ni fem i familjen. Som gammal hundägare anser jag att man aldrig skall glömma hunden som tillhörande familjen.

O klart att allt kommer att lösa sig och de inte kommer att vara lika återhållsamma i kontakten med honom i framtiden. Det är tid.

Jag tror också att tjejerna kommer att släppa in pappa mycket mera om en snar framtid. Små steg är bra. Det är sunt. Åter igen tid.

Inget dåligt som inte har något bra med sig. Dåligt väder - mera och närmare mys.

Det är kul att läsa om er. Ens egen resa vaknar till liv igen.

http://babyonskan.wordpress.com

 
Ingen bild

Petra

4 maj 2009 16:45

Det låter härligt med pannkakor!!!

 
Grynisen

Grynisen

4 maj 2009 17:16

Det är så mysigt att läsa om din numera stora familj :-)

Hoppas lilla Vera kryar på sig snart...

Kram kram

http://grynisen.bloggsida.se

 
Ingen bild

Aitra

4 maj 2009 18:42

Trösta din man med att våra två biobarn (som för övrigt är lika gamla som era) alltid föredrar mig om jag finns till hands. De vill sova hos mig, vill att jag tröstar och hjälper. Så här har vi alltså haft det sen första föddes för mer än fem år sedan. Vi tänker att det är så här för att jag har varit så väldigt mycket mer med dem. Min man tvivlar inte på barnens kärlek, men om man som han jobbar mycket och reser så kan det nog lätt bli så här. Barnen är vana att ropa på mamma.

När jag inte är närvarande så är pappa nr 1 och är vi med båda två så går det ju oftast att dela ändå. Det blir ju lätt så att om ett barn vill ha en sak så vill det andra ha samma sak. Då handlar det inte om att välja bort något, utom att vilja ha samma som syrran.

Visst är det trångt att gå tre i bredd, men det går faktiskt att gå FYRA i bredd också - det gör vi ibland så ingen ska behöva känna sig utanför!

Kram och fortsatt lycka till!

/A

 
Rosie & Harry

Rosie & Harry

4 maj 2009 20:58

Får hålla med Aitra. Våra barn när det är något så är det bara mamma som gäller. De kan gå förbi deras pappa för att komma tll mig. Men när jag inte är hemma så är pappa toppen. Så man kan nog säga att del barn är bara sådana:) Hoppas tösen blir bättre aldrig roligt när barnen blir sjuka.
Ha nu en bra kväll, kjamen från oss

http://bearclaw.bloggagratis.se

 
Åse

Åse

5 maj 2009 08:09

Håller med Aitra där, även våra biobarn föredrar mig. "Mamma ska lägga mig, mamma ska bada mig, mamma ska lämna mig på dagis/skola osv. Är jag dock inte hemma så duger pappa MINST lika bra som jag.

Lycka till!

http://didriksson.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soff - 29 december 2019 20:57

Senaste inlägget var från 2016 så det har gått en tid. Känns kul att sparka liv i den här bloggen igen och absolut nödvändigt. Jag är på gång igen med ett nytt vitt år och bloggen var en ventil och en plats för mig att få ur mig mina tankar förra gån...

Av Soff - 12 juli 2016 12:15

2015 kom och gick.   Jag har inte bloggat sen 30 december förra året. Inte summerat, inte skrivit om hur det blivit sen...ingenting. I slutet av 2015 var jag så säker på att jag förändrat mitt förhållande till alkoholen för gott. Jag behövde den ...

Av Soff - 30 december 2015 23:21

Det är inte långt kvar nu...lite drygt 1425 minuter sen har hela 2015 passerat. Det känns märkligt.         ...

Av Soff - 8 december 2015 09:54

NÄR ska jag hälla upp det första glaset och VAD kommer det att innehålla?   Jag fick en frågan den häromdagen; Vad kommer du att hälla upp när det väl är tillåtet igen och när kommer det att ske...på nyårsafton eller?Min första tanke var rödvin.....

Av Soff - 10 november 2015 12:30

Idag är det 51 dagar kvar på 2015. 51...femtioen...femma etta!?Jag kan både säga att året gått rasande fort men samtidigt otroligt långsamt. Det är svårt att inse att det faktiskt bara är ynka 51 dagar kvar av året och då tänker jag inte bara på de...

Ovido - Quiz & Flashcards