Direktlänk till inlägg 25 november 2008

Om väntetiden

Av Soff - 25 november 2008 21:10

Idag fick jag genom ett forum reda på lite mer om hur väntetiderna och processen ser ut i Taiwan. Alltid kul med lite info :-)


Kortfattat kan man säga att vi just nu är minst 8 veckor ifrån att få hämta hem tjejerna. När de väl hör av sig från domstolen så är det ca 8 veckor kvar av väntetiden. Det känns bra att veta MEN vi vet också att det förekommer varitationer åt båda håll så lite is i magen får vi allt ha för att inte behöva bli alltför besvikna om något drar ut på tiden.


Maken sa idag under lunchpromenaden med Harry att han tycker att vi alltid ska se till att tänka att vi har minst två månader kvar att njuta. Ja...ni läste rätt njuta. Njuta av allt det vi inte kan göra sen när tjejerna har kommit. Sova ut länge på morgonen, slarva med maten, besöka vänner och bekanta i tid och otid...ja allt möjligt. Det låter kanske knäppt och dumt men om man ser det på det viset så tror jag att tiden går både lättare och lite fortare. Vi är ändock två vuxna människor som är bra bortskämda med att göra som vi vill och det kommer bli en rejäl omställning att så småning om bli en barnfamilj. Så jag ska göra som maken sa...njuta!


Beskedet om vår jul på tu man hand har hittills tagits emot bra vilket känns jätteskönt och jag är glad och tacksam över era vänliga och peppande kommentarer kring vårt beslut. Tack!

 
 
Ingen bild

M!

25 november 2008 22:51

Så klokt av er! Annars har man oftast inte vett att njuta av sådana saker innan man får barn, och sedan, med barn, så kan man längta sig tokig efter en sovmorgon, eller att slippa laga middag :-)

 
Ingen bild

Majjen

26 november 2008 10:07

Jag tycker ni gör helt rätt som passar på att njuta av era sista barnfria veckor! Gå på bio, teater och andra saker som ni inte kommer att unna er när tjejerna väl är hos er. Mys och njut av lugnet, njut av att ha det undanplockat för det är snart ett minne blott. Njut av att inte trampa på en legobit mitt i natten :) Jag förstår att det är sådana saker som ni längtar efter, men passa på att njuta nu!

 
Ingen bild

Anka

26 november 2008 16:46

Klokt tänkt, det där med njutandet! För man är på nåt vis aldrig helt redo när de ringer och säger att man får åka (inte jag i alla fall). Med vårt första barn ringde de en vecka före "kortaste väntetiden". Bara en sån grej! "Men vi kan inte åka nu!" sa jag till AC. "Det är ju långhelg och ledigt nästa helg och det ska bli så fint väder, och vi har så mycket i trädgården..." Sen kom jag på att hell, om man beter sig så kanske man inte får nåt barn alls! Så då reste vi mitt i långhelgen. Så klart.

Och ni kommer att kunna njuta av sovmorgnar sen igen så småningom, och då är de så oerhört mycket mer värdefulla - när man får en varannan månad, typ.

Må de åtta veckorna gå fort!

/Anka i Stockholm

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soff - 29 december 2019 20:57

Senaste inlägget var från 2016 så det har gått en tid. Känns kul att sparka liv i den här bloggen igen och absolut nödvändigt. Jag är på gång igen med ett nytt vitt år och bloggen var en ventil och en plats för mig att få ur mig mina tankar förra gån...

Av Soff - 12 juli 2016 12:15

2015 kom och gick.   Jag har inte bloggat sen 30 december förra året. Inte summerat, inte skrivit om hur det blivit sen...ingenting. I slutet av 2015 var jag så säker på att jag förändrat mitt förhållande till alkoholen för gott. Jag behövde den ...

Av Soff - 30 december 2015 23:21

Det är inte långt kvar nu...lite drygt 1425 minuter sen har hela 2015 passerat. Det känns märkligt.         ...

Av Soff - 8 december 2015 09:54

NÄR ska jag hälla upp det första glaset och VAD kommer det att innehålla?   Jag fick en frågan den häromdagen; Vad kommer du att hälla upp när det väl är tillåtet igen och när kommer det att ske...på nyårsafton eller?Min första tanke var rödvin.....

Av Soff - 10 november 2015 12:30

Idag är det 51 dagar kvar på 2015. 51...femtioen...femma etta!?Jag kan både säga att året gått rasande fort men samtidigt otroligt långsamt. Det är svårt att inse att det faktiskt bara är ynka 51 dagar kvar av året och då tänker jag inte bara på de...

Ovido - Quiz & Flashcards