Direktlänk till inlägg 2 januari 2009

Så många saker och så få inlägg

Av Soff - 2 januari 2009 21:36

Det var länge sen jag skrev, jag vet...men grejen är den att jag skrev ett mycket långt och utförligt inlägg om vår julafton men just när jag skulle spara det så "poff" så var det bara borta och jag kastades ut ur internet. Så himla segt och fruktansvärt irriterande. Inspirationen att skriva om hela inlägget igen fanns inte så därför har det nu blivit ett litet glapp.


Julafton

Julafton 2008 var en upplevelse - jag överlevde. Jag hade trott att det skulle bli jobbigt men det var faktiskt en mycket bra dag. Jag och maken gjorde som vi ville, inga krav från någon annan och vi njöt i fulla drag. Visst tänkte vi på tjejerna och önskade att vi hade varit fyra i stället för två. Men åter igen...det är inte upp till oss att påverka. De kommer när de kommer och absolut helt säkert är det att nästa gång det är jul så är vi en fullfjädrad barnfamilj med allt vad det innebär.


Nyårsafton

Året skålades in i en stuga med goda vänner, god mat och fina raketer. Precis som det ska vara! Det var härligt att få välkomna 2009 och det riktigt kändes i luften att detta året är speciellt för oss.


Efter skumpan och raketerna väntade bastubad och dopp i isvak!! Det var en upplevelse. Gången på isen ut till vaken var kantad av ljus och det var så vackert...och kallt! :-) Det blev inte mindre än 5 dopp för mig under de två timmar som vi bastade och alla vågade sig i det kalla och svarta vattnet. Efter bastun var jag väldigt trött och valde att gå och lägga mig lite före de andra. Så nöjd och lycklig över en perfekt nyårsfest och att 2009 äntligen var här.



Nu ska vi njuta av ytterligare några dagars ledighet. Det känns så skönt att få vara ledig så här länge och vi är riktigt utvilade både jag och maken vilket känns härligt.



När det gäller tjejerna så här jag lite nyheter men jag suger på den karamellen lite till :-).


GOD FORTSÄTTNING! 

 
 
Grynisen

Grynisen

2 januari 2009 23:08

Men hallåååå, sådär får du inte avsluta ditt inlägg *ler* Blir ju meganyfiken...

God fortsättning föresten :-)

http://grynisen.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Petra

3 januari 2009 13:04

Ja, ert år är verkligen 2009!!! De kommer snart!

Tills dess, tanka med energi, idéer på saker att göra tillsammans, köp fingerfärg, play doh, pärlor, pärlplattor, badleksaker, cyklar, hjälmar.

Njut, för snart är det inte ni två längre. Snart kommer ni att snacka förbi varandra (oh yes :), missförstå, inte sova ordentligt, bli skitarga för att ni inte får tillräckligt med sömn (man vänjer sig) och allt detta pga är två små ljuvliga varelser, era döttrar. Så när ni sitter på soffan på kvällen, när de väl har somnat, kommer ni trots all trötthet bara titta på varandra, lyckliga, och undra hur i hela friden ni kunde ha sån tur, att få just dessa två flickor. För så är det. Då kommer ni vilja gå in och kika på dem igen, bara för att ni inte kan se er mätta på dem.

Vilket underbart år 2009!!!! Aldrig har väl ett nytt år varit så välkommet! Är så himla glad för er skull!

PN

 
ylvisen

ylvisen

3 januari 2009 17:37

Attans va nyfiken jag blir!

http://www.ylvisen.blogspot.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soff - 29 december 2019 20:57

Senaste inlägget var från 2016 så det har gått en tid. Känns kul att sparka liv i den här bloggen igen och absolut nödvändigt. Jag är på gång igen med ett nytt vitt år och bloggen var en ventil och en plats för mig att få ur mig mina tankar förra gån...

Av Soff - 12 juli 2016 12:15

2015 kom och gick.   Jag har inte bloggat sen 30 december förra året. Inte summerat, inte skrivit om hur det blivit sen...ingenting. I slutet av 2015 var jag så säker på att jag förändrat mitt förhållande till alkoholen för gott. Jag behövde den ...

Av Soff - 30 december 2015 23:21

Det är inte långt kvar nu...lite drygt 1425 minuter sen har hela 2015 passerat. Det känns märkligt.         ...

Av Soff - 8 december 2015 09:54

NÄR ska jag hälla upp det första glaset och VAD kommer det att innehålla?   Jag fick en frågan den häromdagen; Vad kommer du att hälla upp när det väl är tillåtet igen och när kommer det att ske...på nyårsafton eller?Min första tanke var rödvin.....

Av Soff - 10 november 2015 12:30

Idag är det 51 dagar kvar på 2015. 51...femtioen...femma etta!?Jag kan både säga att året gått rasande fort men samtidigt otroligt långsamt. Det är svårt att inse att det faktiskt bara är ynka 51 dagar kvar av året och då tänker jag inte bara på de...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards