Alla inlägg den 24 februari 2009

Av Soff - 24 februari 2009 14:45

Jag har blivit utmanade av Grodan


Utmaningen går ut på att man ska skriva ner fem OGODA eller äckliga maträtter… Men först ska man ta utmanarens rätter och kommentera om man skulle äta nån av dem och vad man tycker om dem…

 Så här kommer Grynisens ogoda maträtter, som JAG då kommenterar:



1. Sniglar: Har bara ätit det en gång och då smakade det MUMS!
2. Lutfisk: Håller med till 100% hur kan man gilla detta?
3. Bläckfisk: Något som jag gillar och som jag beställer rätt ofta
4. Pölsa: Ännu en sak som jag gillar.

5. Köttsoppa med klimp: Hur kan man inte gilla detta? Supersmarrigt ju!


Här kommer då MINA ogoda maträtter:
1. Lever: All form av lever om det så är kycklinglever, biffar eller annat...det går bara inte.
2.
Lutfisk: Slemigt, otäckt och helt obegriplig mat att välja på ett julbord till exempel...där finns det ju sååå mycket annat gott!
3. Isterband: Nått grynigt snubbigt med en massa hårda bitar i nej tack!

4. Grisfötter: Varför äta fötterna när det finns så mycket gott på en gris annars?

5. Allt med koriander: Det är något med den kryddan som får mig att må illa. Något som min kära make tycker är utrist då han älskar koriander :-(

Ovido - Quiz & Flashcards