Direktlänk till inlägg 8 februari 2007

Veckans vikt

Av Soff - 8 februari 2007 11:07

65,8....samma som för två veckor sedan. Det känns verkligen som jag kommit till en platå och det är fruktansvärt svårt att ta sig härifrån.Vill verkligen neråt, vill väga under 64 helst....söker med ljus och lykta efter motivationen och viljan. Funderar på vad jag gjorde i somras som var så mycket annorlunda än nu....tål att tänkas på.

 
 
Ingen bild

CJ

8 februari 2007 11:38

Jag förstår hur du menar och tänker men så ändå, 65,8 WOW WOW vad du väger lite ;O)
Tänk vad du har vägt och vad du presterat, och kanske är det här runt 65 din kropp vill stanna?
Ibland vill vi ha "rätt siffror" på vågen för vi tycker det men din kropp kanske har hamnat i sitt "gilla läge" och då kan det vara svårt att gå ner om så bara 1 kilo.
Och som sagt, hjälp vad du väger lite och vad du har gått ner mycket, kanske skall du tänka/titta på de siffror du varit uppe i än en mindre siffra på vågen och låta det ta lite tid. Kanske behöver din kropp vila på denna vikten ett tag och sedan kan du ta nya tag i det om ett par veckor.
Är alltid svårt med det sista kilot särskilt om kroppen är nöjd men inte knoppen ;O))
Hur som så är du så duktig och har gått ner massor!
Men jag förstår också att du vill gå ner mer, för man blir lite "fartblind" och har man gått ner så mycket så tycker man att det skall vara sjuttsingen också att man inte kan gå ner till sitt dröm mål, så hoppas det löser sig hur det än nu blir
Kram

 
Ingen bild

Soff

12 februari 2007 21:07

CJ> Alltså tack så jättemycket för ditt inlägg. Det fick mig verkligen att tänka till. Du har absolut helt rätt, jag borde fokusera på min bedrift och vara nöjd med vad jag presterat så här långt. Att hålla den här vikten är nog så sårt har jag märkt och jag ska absolut försöka vara mer nöjd än tidigare.

Jag stirrar på den där vågen varje vecka och hoppas på att den snart ska visa 60 blankt. Men va sjutton jag hinner dit, till sommaren ska jag ta nya tag. Glädjas en stund nu och vänja mig vid att väga 65. För som du säger är det en jättestor förändring för mig.

Tusen tack för att du tog dig tid å skriva till mig och banka in lite vett i huvudet. :-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soff - 29 december 2019 20:57

Senaste inlägget var från 2016 så det har gått en tid. Känns kul att sparka liv i den här bloggen igen och absolut nödvändigt. Jag är på gång igen med ett nytt vitt år och bloggen var en ventil och en plats för mig att få ur mig mina tankar förra gån...

Av Soff - 12 juli 2016 12:15

2015 kom och gick.   Jag har inte bloggat sen 30 december förra året. Inte summerat, inte skrivit om hur det blivit sen...ingenting. I slutet av 2015 var jag så säker på att jag förändrat mitt förhållande till alkoholen för gott. Jag behövde den ...

Av Soff - 30 december 2015 23:21

Det är inte långt kvar nu...lite drygt 1425 minuter sen har hela 2015 passerat. Det känns märkligt.         ...

Av Soff - 8 december 2015 09:54

NÄR ska jag hälla upp det första glaset och VAD kommer det att innehålla?   Jag fick en frågan den häromdagen; Vad kommer du att hälla upp när det väl är tillåtet igen och när kommer det att ske...på nyårsafton eller?Min första tanke var rödvin.....

Av Soff - 10 november 2015 12:30

Idag är det 51 dagar kvar på 2015. 51...femtioen...femma etta!?Jag kan både säga att året gått rasande fort men samtidigt otroligt långsamt. Det är svårt att inse att det faktiskt bara är ynka 51 dagar kvar av året och då tänker jag inte bara på de...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12
13 14 15 16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards