Direktlänk till inlägg 12 april 2007

Fortsättning Irland

Av Soff - 12 april 2007 11:52

Galway visade sig vara en riktig pärla. En jättemysig stad, trevliga människor och fullt med pubar. Vi hittade en mysig restaurang nere vid hamnen där vi åt Irish Stue på kvällen och tog varsin god öl. En gammal man med stort vitt skägg uppträdde med gamla fina traditionella irländska låtar. Supermysigt!På måndagen var vi riktiga turister och klev på en turbuss som tog oss runt hela Connamara och vi besökte ett nunnekloster och en jättefin kyrka. Hela dagen var vi ute och när vi kom tillbaka till Galway orkade vi inte gå till hotellet för att byta om. I stället slank vi in på en pub och började dricka öl igen. Vi fick sällskap av ett trevligt par från Kalmar. Vi käkade även middag tillsammans och gick vidare runt och strosade bland alla pubar i Galway. En mycket trevlig dag och kväll!!På tisdagen sen var det dax för oss att resa hem. Vi tog en buss direkt till flygplatsen i Dublin, tog 4,5 timmar *puhhh*, för att sen flyga hemåt vid sex. Flygresan hem gick mycket fortare än dit vilket var superskönt. En underbar semesterresa har vi haft och jag rekommenderar alla att åka till Irland någon gång - ett härligt land!!

 
 
Helena

Helena

12 april 2007 12:12

Vilken skön resa. Ser framemot att träffas så vi får höra mer.
Hur mår Harry idag? Kram Helena

http://www.h69.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Soff

12 april 2007 13:14

Hej! Ja det skulle verkligen vara kul att träffas snart!! Harry mår tyvärr inte så bra och det ska bli skönt att få komma till Strömsholm i morgon för att ta reda på vad som är fel. Jag hör av mig!

KRAM

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soff - 29 december 2019 20:57

Senaste inlägget var från 2016 så det har gått en tid. Känns kul att sparka liv i den här bloggen igen och absolut nödvändigt. Jag är på gång igen med ett nytt vitt år och bloggen var en ventil och en plats för mig att få ur mig mina tankar förra gån...

Av Soff - 12 juli 2016 12:15

2015 kom och gick.   Jag har inte bloggat sen 30 december förra året. Inte summerat, inte skrivit om hur det blivit sen...ingenting. I slutet av 2015 var jag så säker på att jag förändrat mitt förhållande till alkoholen för gott. Jag behövde den ...

Av Soff - 30 december 2015 23:21

Det är inte långt kvar nu...lite drygt 1425 minuter sen har hela 2015 passerat. Det känns märkligt.         ...

Av Soff - 8 december 2015 09:54

NÄR ska jag hälla upp det första glaset och VAD kommer det att innehålla?   Jag fick en frågan den häromdagen; Vad kommer du att hälla upp när det väl är tillåtet igen och när kommer det att ske...på nyårsafton eller?Min första tanke var rödvin.....

Av Soff - 10 november 2015 12:30

Idag är det 51 dagar kvar på 2015. 51...femtioen...femma etta!?Jag kan både säga att året gått rasande fort men samtidigt otroligt långsamt. Det är svårt att inse att det faktiskt bara är ynka 51 dagar kvar av året och då tänker jag inte bara på de...

Ovido - Quiz & Flashcards