Direktlänk till inlägg 12 april 2007

HEMBESÖK!

Av Soff - 12 april 2007 13:47

Om en timme är det dax för vårt hembesök. Våra trevliga utredare skall komma hem till oss på fika och för att titta hur vi bor. Det är en del i utredningen där dom ska beskriva vår hemmiljö och se så att det finns ett hem till barnet att komma till.Det känns lite pirrigt såklart och jag hoppas jag har städat överallt hihi. Igår putsade vi fönstren till halv tio på kvällen. Vi blev lite fulla i skratt där vi stod och slet, så man håller på egentligen. Som om vi inte skulle bli godkända för att vi skulle råka ha lite smutsiga fönster :-) Det känns i alla fall skönt att ha fått det gjort, det skulle ju ändå göras.Jag har bakat en cheescake med smak av citron som är glutenfri. En av våra utredare är allergisk så det var kul att prova ett nytt recept. Hoppas den smakar bra nu bara hihi.Efter detta mötet har vi förhoppningvis bara ett möte kvar innan vår rapport kan skrivas och skickas in till "kommungubbarna" :-)Små små myrsteg framåt....

 
 
Ingen bild

Morbror

13 april 2007 09:00

A small step for you, but a giant step for me to be morbror. :-)

 
Monica

Monica

16 april 2007 00:14

Hoppas att allt gick bra när ni fick besök.
Godkände de era nyputsade fönster? (skämtar)

http://barbamamma.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Petra

16 april 2007 19:57

Grattis till avklarat hembesök. Tycker absolut att ni ska ha bilder på era nyputsade fönster med i ansökan ;) *fniss*

Stackars Harry!! Otto har också varit en oturshund men pinne i ögat, navelbråck mm mm. Men det är ju så duktiga på Strömsholm så det blir säkert bra till slut. Men jag förstår er oro, det är ju er bebis! Skickar kram till Harry från Otto!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soff - 29 december 2019 20:57

Senaste inlägget var från 2016 så det har gått en tid. Känns kul att sparka liv i den här bloggen igen och absolut nödvändigt. Jag är på gång igen med ett nytt vitt år och bloggen var en ventil och en plats för mig att få ur mig mina tankar förra gån...

Av Soff - 12 juli 2016 12:15

2015 kom och gick.   Jag har inte bloggat sen 30 december förra året. Inte summerat, inte skrivit om hur det blivit sen...ingenting. I slutet av 2015 var jag så säker på att jag förändrat mitt förhållande till alkoholen för gott. Jag behövde den ...

Av Soff - 30 december 2015 23:21

Det är inte långt kvar nu...lite drygt 1425 minuter sen har hela 2015 passerat. Det känns märkligt.         ...

Av Soff - 8 december 2015 09:54

NÄR ska jag hälla upp det första glaset och VAD kommer det att innehålla?   Jag fick en frågan den häromdagen; Vad kommer du att hälla upp när det väl är tillåtet igen och när kommer det att ske...på nyårsafton eller?Min första tanke var rödvin.....

Av Soff - 10 november 2015 12:30

Idag är det 51 dagar kvar på 2015. 51...femtioen...femma etta!?Jag kan både säga att året gått rasande fort men samtidigt otroligt långsamt. Det är svårt att inse att det faktiskt bara är ynka 51 dagar kvar av året och då tänker jag inte bara på de...

Ovido - Quiz & Flashcards