Direktlänk till inlägg 18 april 2007

En känsla av lycka och harmoni

Av Soff - 18 april 2007 12:46

Häromdagen, närmare bestämt i lördags, hade en jag sån UNDERBAR stund för mig själv. På förmiddagen träffade jag en bekant som ska adoptera från Polen eller Indien och vi tog en fika tillsammans och pratade hemutredningar och adoptionsutbildningar - jätte trevligt!


Efter fikan skulle jag ta bilen och åka till min bror i Hallstahammar.Maken var redan där så jag var helt själv i bilen på vägen dit. Solen sken och det var så varmt och härligt. Jag svängde förbi hemma för att hämta upp lite saker och bestämde mig för att kolla igenom min skivsamling för lite nya skrivor till bilen. Jag hittade två gamla pärlor....en samlingsskiva med Lisa Ekdal och Peter LeMark med skivan Lemarkologi. Det var hur länge sen som helst jag lyssnade på dessa två skivor. De går inte riktigt hem hos maken :-)


Det tar ca 20 minuter att åka till min bror och när jag satt där så önskade jag att det skulle ha tagit minst en timme. Det var så underbart att sitta där ensam i bilen och lyssna på musiken. Sjöng gjorde jag för fulla muggar och kände hur en känlsa av lycka och harmoni spred sig inom mig. Precis vad jag behövde. Tänk vad så lite kan göra så mycket för ens känsla och humör. Det var en underbar stund som jag bara ville dela med mig utav.

 
 
Ingen bild

Petra

19 april 2007 19:33

Ja, man får verkligen passa på och suga åt sig såna dagar!! Härligt!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soff - 29 december 2019 20:57

Senaste inlägget var från 2016 så det har gått en tid. Känns kul att sparka liv i den här bloggen igen och absolut nödvändigt. Jag är på gång igen med ett nytt vitt år och bloggen var en ventil och en plats för mig att få ur mig mina tankar förra gån...

Av Soff - 12 juli 2016 12:15

2015 kom och gick.   Jag har inte bloggat sen 30 december förra året. Inte summerat, inte skrivit om hur det blivit sen...ingenting. I slutet av 2015 var jag så säker på att jag förändrat mitt förhållande till alkoholen för gott. Jag behövde den ...

Av Soff - 30 december 2015 23:21

Det är inte långt kvar nu...lite drygt 1425 minuter sen har hela 2015 passerat. Det känns märkligt.         ...

Av Soff - 8 december 2015 09:54

NÄR ska jag hälla upp det första glaset och VAD kommer det att innehålla?   Jag fick en frågan den häromdagen; Vad kommer du att hälla upp när det väl är tillåtet igen och när kommer det att ske...på nyårsafton eller?Min första tanke var rödvin.....

Av Soff - 10 november 2015 12:30

Idag är det 51 dagar kvar på 2015. 51...femtioen...femma etta!?Jag kan både säga att året gått rasande fort men samtidigt otroligt långsamt. Det är svårt att inse att det faktiskt bara är ynka 51 dagar kvar av året och då tänker jag inte bara på de...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< April 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards