Direktlänk till inlägg 22 april 2007

8 veckor igen

Av Soff - 22 april 2007 22:01

Det är dax för mig att ta tag i mitt liv igen....låter larvigt jag vet men så här är det.  Jag har bestämt mig för att köra samma 8 veckor igen som jag gjorde förra sommaren med Du är vad du äter. Då gällde stränga regler för mig i 8 veckor och jag följde dem till punkt och pricka....ja nästan i alla fall :)


Jag har bestämt mig för att göra om detta igen....fast utan tv-kameror denna gången hihi. Så jag har räknat ut att från fredag 27 april till midsommar är det exakt 8 veckor. Och visst finns det ett mål med att vara lite smalare till midsommar MEN det viktigaste av allt är ju att vi åker till Mallis söndagen efter och då vill jag verkligen vara så fin det bara går.

Jag har ca 7 kg kvar till min målvikt på 60 kg, och det skulle vara såååå underbart att klara av det målet. De regler jag tänker följa under de kommande veckorna är så här:


27 april till och med 4 maj: Äta endast frukt och grönsaker


De följande 7 veckorna:

*Inget nötkött

*Inga mejeriprodukter

*Inget godis/fikabröd/smörgåsar/chips mm

*Alkohol endast vid festliga tillfällen

*Max 2 potatisar eller 1 dl ris eller 1 dl pasta per måltid

*Motion 30-40 minuter morgon och kväll + 5 km jogging två gånger i veckan


Den där otäcka drinken skippar jag den här gången *ler*!


På detta viset hoppas jag kunna tappa runt ett kg i veckan som förra sommaren, jag har förstått att de sista kilona är mycket svårare att gå ner än de första men jag ska i alla fall göra mitt allra bästa.


Jag har faktiskt redan idag förberett inför min första "jävulsvecka" genom att koka 7 portioner med vegetarisk soppa på paprika, lök och röda linser. Jag har fryst in portionsförpackingar så det är bara att ta upp en och tina till lunch och middag. När jag är tillbaka ska jag även laga en god tomatsoppa så jag kan variera. Den första veckan som endast består av frukt och grönsaker är riktigt tung men jag klarade det ju förra året så det är klart jag fixar det igen. Det är så kul sen när man får börja äta allt annat så det är en perfekt rivstart.


Nåväl, jag lär återkomma i bloggen om hur det går för mig. Önska mig lycka till :-)

 
 
Elin

Elin

24 april 2007 13:16

Vi verkar rätt lika i kropparna du och jag. Jag är 160 cm lång (kort?) och väger nånstans 65-67 kg (under senaste tiden). Jag VILL verkligen gå ner de där sista kilona, men står mest still i vikt. Nu fick jag en fundering om att jag kanske ska hänga på dig under de här veckorna och köra samma "program" som du. Maken skulle inte må dåligt av att tappa några kilon heller, så han kan gott hänga på. :) Har du något bra recept på linssoppan så tar jag gärna emot det.

Lycka till! kram Elin

http://sedlacek.se

 
Ingen bild

Petra

25 april 2007 10:28

Vilken kämparglöd!!!

 
Ingen bild

CJ

26 april 2007 15:30

Duktig du är!
Skall bli spännande att följa dig och se hur det går.
Du skrev allt du inte skall äta men vad skall/får du äta, vad är ok, vad består huvudsaken "maten" av?

Ikväll skall jag kolla på dig på TV ;O))

 
Åse

Åse

26 april 2007 20:32

Jag såg dig nyss igen på reprisen av Du är vad du äter. Passar ju perfekt att börja med "kuren" igen med andra ord. *ler*

Hur mår Harry?

http://didriksson.blogg.se

 
Ingen bild

Hanna

27 april 2007 11:57

Jag såg dig på TV igår.

Lycka till!!

 
Ingen bild

Soff

27 april 2007 15:58

Hej Elin,

Vad roligt att ni vill köra tillsammans med mig!! Det vore jättekul! Om jag får din mailadress kan jag skicka över de kompletta "regelerna" hihi.

Jag skriver receptet på soppan här på bloggen till att börja med!

Hoppas allt är bra med er!

KRAM Sophie

 
Ingen bild

Soff

27 april 2007 16:02

Petra> Tack ja jag hoppas verkligen att den håller i sig också när det börjar bli tungt.

CJ> Bra fråga det där...vad SKA jag äta för att må bra och för att gå ner i vikt. Jag tror jag skriver ett inlägg om det faktiskt :D

Åse> Det är ju helt otroligt att reprisen gick igår kväll, jag hade ingen aning om det men visst passar det perfekt. Jag har ju mitt inspelat sen förrut och jag tror faktiskt jag ska ta och titta för att inspireras lite nu när jag satt igång igen.

Harry mår lite bättre tack, han är gladare och piggare men är fortfarande inte frisk.

Hanna> Tack så jättemycket!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soff - 29 december 2019 20:57

Senaste inlägget var från 2016 så det har gått en tid. Känns kul att sparka liv i den här bloggen igen och absolut nödvändigt. Jag är på gång igen med ett nytt vitt år och bloggen var en ventil och en plats för mig att få ur mig mina tankar förra gån...

Av Soff - 12 juli 2016 12:15

2015 kom och gick.   Jag har inte bloggat sen 30 december förra året. Inte summerat, inte skrivit om hur det blivit sen...ingenting. I slutet av 2015 var jag så säker på att jag förändrat mitt förhållande till alkoholen för gott. Jag behövde den ...

Av Soff - 30 december 2015 23:21

Det är inte långt kvar nu...lite drygt 1425 minuter sen har hela 2015 passerat. Det känns märkligt.         ...

Av Soff - 8 december 2015 09:54

NÄR ska jag hälla upp det första glaset och VAD kommer det att innehålla?   Jag fick en frågan den häromdagen; Vad kommer du att hälla upp när det väl är tillåtet igen och när kommer det att ske...på nyårsafton eller?Min första tanke var rödvin.....

Av Soff - 10 november 2015 12:30

Idag är det 51 dagar kvar på 2015. 51...femtioen...femma etta!?Jag kan både säga att året gått rasande fort men samtidigt otroligt långsamt. Det är svårt att inse att det faktiskt bara är ynka 51 dagar kvar av året och då tänker jag inte bara på de...

Ovido - Quiz & Flashcards