Direktlänk till inlägg 19 juli 2007

Up and running

Av Soff - 19 juli 2007 07:45

Japp nu är jag i alla fall igång. I går kväll blev det en runda på 4,25 km JÖSSES vad tungt det gick! Snacka om att kondition är en färskvara. Ja jo visst jag har inte motionerat på över två månader så det var läääänge sen kroppen fick jobba. Men jag trodde nog ändå att jag skulle orka lite mer än vad jag gjorde. Det var inte tal om att att jogga i uppförsbackarna utan där fick jag ge mig. Låren kändes tunga som stockar och andingen var ansträngd redan från första kilometern. Nåja det är bara att inse att det verkligen är dax att sätta igång med träningen.


Det som är lite kul är ju att när jag väl tränar äter jag dessutom mycket bättre. Det känns som att man inte vill sabba den träning man lagt ner genom att äta onyttigt. Jag har lättare att hålla mig från sötsaker och kakor så det är ju liksom bara en positiv spiral att träna för mig. Plus att det får mig att dricka mer vatten än när jag inte tränar, visst man svettas ju ut endel men jag ökar så pass mycket i vätske intaget att jag inte tror att det är något problem. Försöker dricka 2 liter vatten om dagen, inte mer.


I morse tog jag cykeln till jobbet och även det var tungt tungt men med PINK skrikandes i mina öron peppade hon på mig ordentligt att trampa på så att svetten rann och hjärtat fick jobba ordentligt. Nu blir det en skön dusch innan det är dags att öppna kontoret för dan.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soff - 29 december 2019 20:57

Senaste inlägget var från 2016 så det har gått en tid. Känns kul att sparka liv i den här bloggen igen och absolut nödvändigt. Jag är på gång igen med ett nytt vitt år och bloggen var en ventil och en plats för mig att få ur mig mina tankar förra gån...

Av Soff - 12 juli 2016 12:15

2015 kom och gick.   Jag har inte bloggat sen 30 december förra året. Inte summerat, inte skrivit om hur det blivit sen...ingenting. I slutet av 2015 var jag så säker på att jag förändrat mitt förhållande till alkoholen för gott. Jag behövde den ...

Av Soff - 30 december 2015 23:21

Det är inte långt kvar nu...lite drygt 1425 minuter sen har hela 2015 passerat. Det känns märkligt.         ...

Av Soff - 8 december 2015 09:54

NÄR ska jag hälla upp det första glaset och VAD kommer det att innehålla?   Jag fick en frågan den häromdagen; Vad kommer du att hälla upp när det väl är tillåtet igen och när kommer det att ske...på nyårsafton eller?Min första tanke var rödvin.....

Av Soff - 10 november 2015 12:30

Idag är det 51 dagar kvar på 2015. 51...femtioen...femma etta!?Jag kan både säga att året gått rasande fort men samtidigt otroligt långsamt. Det är svårt att inse att det faktiskt bara är ynka 51 dagar kvar av året och då tänker jag inte bara på de...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards