Alla inlägg den 25 juli 2007

Av Soff - 25 juli 2007 14:24

Nu är körsbärssylten klar och guuuuud så god den blev! Har bara smakat den varm nu direkt men jag antar att den lär bli ännu godare när den får stå till sig och svalna. Den kommer bli perfekt att ha till glass...


Ska försöka locka över Grodan med make till oss på fredag, få bjuda dem på lite mat och fira in deras semester och OM ni kommer kära ni så ska ni få denna ljuvliga sylt med god vaniljglass till efterrätt...figuren bekymrar vi oss om i höst eller hur vännen *blinkar*



Av Soff - 25 juli 2007 13:37

Nu ska jag strax gå ut och plocka av körsbären här på jobbet och ställa mig och koka sylt. Om det var tyst på telefonen igår är det rena döden här på jobbet idag. Tror inte det har ringt en enda gång....dumt för affärerna bra för mig :-)


Har hittat ett recept på Tasteline där det är både mörk choklad och konjak i körsbärssylten så det måste jag ju bara prova :-) Kommer bli supergott till glass...fast det får jag äta efter bröllopet för jag har en tight klänning jag ska komma i....jösses...blir lite stressad när jag tänker på det....nej ut i solen!!

Av Soff - 25 juli 2007 13:33

Alltså min trädgård borde jag egentligen inte prata om men nu känner jag att det måste komma ett inlägg om den. Till och med ogräset har ju börjat blomma och de sura blickarna från granntanten kan man nästan få stötar utav nu..."om blickar kunde döda"....vet inte varför hon hakar upp sig på vår trädgård. Sköt ditt så sköter jag (inte) mitt :-P


Men men i kväll ska jag iaf försöka få bort det som är allra störst i alla fall så ser det säkert  lite bättre ut. Alltså det är inte det att jag VILL ha det  så här bara det att jag har verkligen inte tid att stå där på knä och rycka hela tiden. Kanske är tantens blickar inte så elaka, kanske är det mest mitt dåliga samvete som gnager...vet inte vad som är värst. Nåväl i kväll för att dämpa det dåliga samvetet är det jag som lägger mig i rabatten.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Juli 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards