Direktlänk till inlägg 26 oktober 2007

30/34

Av Soff - 26 oktober 2007 21:50

I kväll så slog jag en signal till min vän och kusin A som svarade att hon var och shoppade med sina barn. Hon var jublande glad över att ha köpt ett par jeans i en mycket mycket mindre storlek än normalt. Hon har på några månader gått ner X-antal kilon...jag säger bara inget ont som inte.... ;-)


Jag har efter ett par hemska dagar med kräksjukan minskat ordentligt i vikt jag med och i morse när jag ställde mig på vågen visade den 63,8 kg!! Såklart blev jag glad MEN jag vet att det mesta är vätska och mina tarmar och min mage är i stort sätt helt tomt på innehåll. Så nu när jag mår bättre kommer jag gå upp igen men målet är ändå att hålla nere uppgången så mycket som möjligt. Det har känts rejält på kläderna måste jag säga och mina Lee jeans i stl 33 sitter hur löst som helst. Samtalet med min härliga kusin fick mig inspirerad till att testa ett par jeans jag köpte förra vintern (men som hittills varit för små)!! Det är ett par svindyra ACNE jeans som liksom bara legat och väntat på att få bli använda. Idag så glad jag i dem, lätt som en plätt *ler stolt*. Storleken på dessa är 30/34....på tok för långa såklart men det är alltid alla jeans jag köper så det blir en tur till skräddaren. Men jag kom i dem!! Och de sitter faktiskt bekvämt också. Nu har jag verkligen något att kämpa för ordentligt för att hålla nere vikten. Vill ju kunna använda dessa snygga brallor nu. Viterkräksjukan visst....men åter igen inget ont som inte...:-)


Nu ska jag snart gå och se upplösningen på kvällens Idol, jag hoppas att Sam ryker.

 
 
Ingen bild

Lena

26 oktober 2007 22:30

Coolt att komma i de nygamla byxorna.

 
Ingen bild

applecore

27 oktober 2007 18:51

Skönt att höra att du mår bättre :-) Way to go med jeansen!!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soff - 29 december 2019 20:57

Senaste inlägget var från 2016 så det har gått en tid. Känns kul att sparka liv i den här bloggen igen och absolut nödvändigt. Jag är på gång igen med ett nytt vitt år och bloggen var en ventil och en plats för mig att få ur mig mina tankar förra gån...

Av Soff - 12 juli 2016 12:15

2015 kom och gick.   Jag har inte bloggat sen 30 december förra året. Inte summerat, inte skrivit om hur det blivit sen...ingenting. I slutet av 2015 var jag så säker på att jag förändrat mitt förhållande till alkoholen för gott. Jag behövde den ...

Av Soff - 30 december 2015 23:21

Det är inte långt kvar nu...lite drygt 1425 minuter sen har hela 2015 passerat. Det känns märkligt.         ...

Av Soff - 8 december 2015 09:54

NÄR ska jag hälla upp det första glaset och VAD kommer det att innehålla?   Jag fick en frågan den häromdagen; Vad kommer du att hälla upp när det väl är tillåtet igen och när kommer det att ske...på nyårsafton eller?Min första tanke var rödvin.....

Av Soff - 10 november 2015 12:30

Idag är det 51 dagar kvar på 2015. 51...femtioen...femma etta!?Jag kan både säga att året gått rasande fort men samtidigt otroligt långsamt. Det är svårt att inse att det faktiskt bara är ynka 51 dagar kvar av året och då tänker jag inte bara på de...

Ovido - Quiz & Flashcards