Direktlänk till inlägg 8 december 2008

Vem är det som kräks?

Av Soff - 8 december 2008 09:57

Jag måste skriva om en sak som händer runt vårt hus. Första gången trodde jag att det var en slump / engångsföreteelse. Men i morse upprepades samma sak så därför blir jag lite fundersam.


Första gången, förra veckan...förra tisdagen för att vara exakt vaknar jag av att jag hör någon som kräks utanför mitt sovrumsfönster. Det låter väldigt nära och jag tittar ut för att se om jag kan se vem det är. Att det är en man råder det inga tvivel om och det låter som att han mår riktigt dåligt. Jag gick runt i alla rum för att se åt olika håll men inte ett spår av någon. Stackars sate tänkte jag för mig själv.


Jag har inte tänkt så mycket på det sedan dess men i morse vid nästan exakt samma tid händer det igen! Samma ljud och på samma vis. Jag tittar och tittar  men ser ingen. Mycket mycket märkligt tycker jag. Vem är det som kräks utomhus vid denna tidiga timme. Båda gångerna har klockan varit strax efter 06:00. Är det någon som är på väg till jobbet och har ångest? En uteliggare? Varför just på detta ställe?



 
 
Tess

Tess

8 december 2008 12:13

Va skumt ... Men det är inte i trädgården, det är utanför? Du får ligga på vakt och smyga nästa morgon så att du får veta.

http://www.malika,se

 
Lena

Lena

8 december 2008 12:19

Mystiskt, nu vart jag jättenyfiken.

http://mittlivsomdetar.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soff - 29 december 2019 20:57

Senaste inlägget var från 2016 så det har gått en tid. Känns kul att sparka liv i den här bloggen igen och absolut nödvändigt. Jag är på gång igen med ett nytt vitt år och bloggen var en ventil och en plats för mig att få ur mig mina tankar förra gån...

Av Soff - 12 juli 2016 12:15

2015 kom och gick.   Jag har inte bloggat sen 30 december förra året. Inte summerat, inte skrivit om hur det blivit sen...ingenting. I slutet av 2015 var jag så säker på att jag förändrat mitt förhållande till alkoholen för gott. Jag behövde den ...

Av Soff - 30 december 2015 23:21

Det är inte långt kvar nu...lite drygt 1425 minuter sen har hela 2015 passerat. Det känns märkligt.         ...

Av Soff - 8 december 2015 09:54

NÄR ska jag hälla upp det första glaset och VAD kommer det att innehålla?   Jag fick en frågan den häromdagen; Vad kommer du att hälla upp när det väl är tillåtet igen och när kommer det att ske...på nyårsafton eller?Min första tanke var rödvin.....

Av Soff - 10 november 2015 12:30

Idag är det 51 dagar kvar på 2015. 51...femtioen...femma etta!?Jag kan både säga att året gått rasande fort men samtidigt otroligt långsamt. Det är svårt att inse att det faktiskt bara är ynka 51 dagar kvar av året och då tänker jag inte bara på de...

Ovido - Quiz & Flashcards