Alla inlägg den 24 maj 2009

Av Soff - 24 maj 2009 17:34

Det vore toppen om man kunde klona sig själv i bland. Det här att ha två barn kan verkligen tära på en ibland. Båda vill ha uppmärksamhet SAMTIDIGT såklart...avundsjukan är påtaglig så fort någon av dem får göra något tillsammans med mig. Det är riktigt jobbigt tycker jag och det är svårt att veta vad man ska när båda sliter och drar i mig.


Man vill ju finnas där för båda två lika mycket men det blir oftast så att Ingrid får lite mer närhet och hjälp därför att hon är mindre och behöver mer hjälp helt enkelt. Men det medför ju att Vera blir avundsjuk och vill ha hjälp även hon. Jag försöker att dela min tid mellan dem så gott det går så att skillnaden inte ska bli för stor men det är svårt. Fortfarande är det så att pappa S inte duger lika bra i alla lägen...jag (vi) hoppas att det ska bli bättre snart. Det har blivit bättre men det är inte helt och hållet.  Framförallt när tjejerna är trötta eller hungriga då är det mamma som gäller.


Appropå det...dags att laga middag.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards