Alla inlägg den 18 maj 2009

Av Soff - 18 maj 2009 18:43

Idag fick jag gråta tårar av ren och skär lycka. De bara kom plötsligt och lite oväntat. Jag trodde att jag hade vant mig vid bilden av min familj men tydligen inte helt fullt ut. När jag ser Stefan ihop med tjejerna jublar alltid mitt hjärta och det är blad det vackraste jag har sett MEN sen idag hände något speciellt. Stefan la sig ner bredvid Harry på golvet och mös. Harry låg avslappnat på sidan och njöt av lite tid med husse. Efter en stund kom Ingrid och satte sig på Stefans ben och liksom klappade på honom istället. Vera var inte sen att hänga på och satte sig på andra sidan av Harry och började klia honom på huvudet. HELA min familj samlad och mysandes med varandra. Synen fick mina ögon att rinna över och hjärtat slog volter i bröstkorgen.


Tjejerna tittade lite undrande på mig och Vera sa lite försiktigt och frågande...-mamma ledsen? Jag fick inte fram ett ord utan skakade bara på huvudet. Stefan fick berätta för tjejerna att -mamma är inte ledsen, mamma är glad jätteglad! Måste vara knasigt för dem att se att någon gråter när man är glad :-)

 

Av Soff - 18 maj 2009 08:58

Nu är det måndag morgon och vi sitter lugnt och skönt och läser tidningen och dricker kaffe. Ett helt klart annorlunda liv mot förrut när man jobbade. Regnet duggar utanför så vi har inte så bråttom att komma i kläderna. Tjejerna älskar att mysa och leka efter frukost - fortfarande i sina pyamasar - och idag har vi inget planerat och tänker inte stressa.


Veckan som kommer innehåller bara två inbokade saker. Vi ska till BVC på onsdag och sen till helgen får vi finfint besök av våra vänner Äkta makarna N! ;-) Det ska bli superkul att umgås med dem.


Förra veckan var vi på en träff som anordnas tillsammans med en BVC här i stan och en öppen förskola. Det är träffar som riktar sig till nyblivna adoptivfamiljer och där man får chans att träffa andra och träffa kunnig personal i både barnavård och pedagogik vilket känns jättebra. Vi har ju en hel del frågor. Vi träffade en tjej som heter Katja som var helt fantastisk. Hon jobbade på BVC och hon tog sig lite extra tid med oss och erbjöd sen en tid för lite privat snack. Vi blev jätteglada och dagen efter så var vi på vårt allra första BVC besök. Det kändes väldigt bra att få sitta där och prata. Hon iaktog barnen och efter en stund sa hon -Dom leker väldigt bra tillsammans. Det var skönt att höra, även om vi vet det, så känns det iaf annorlunda när någon som har erfarenhet av MÅNGA barn kan komma med utlåtanden. Vi satt där i 1½ timme och pratade och på slutet så blev det mätning och vägning av tjejerna. Vi bokade in en ny tid till denna veckan och det ska bli kul att åka dit igen. Hon sa mycket nyttiga saker som vi redan har haft hjälp utav och hon är lite som en "föräldrarcoach". Bara att tacka och ta emot :-)


Nu ska jag dricka upp kaffet och gå och välja ut nått snyggt för tjejerna att ha på sig...mormor är bra på att shoppa kläder så vi har lite att välja mellan TACK TACK!!!

Ovido - Quiz & Flashcards