Direktlänk till inlägg 16 oktober 2007

Hundägaren

Av Soff - 16 oktober 2007 13:18

Igår fick jag ett samtal från ägaren till hunden som flög på Harry häromdagen och jag fick precis det samtal jag ville ha. Hon bad så väldigt mycket om ursäkt och sa att hon tyckte det var så tråkigt det som hänt. Hon kommer inte mer att köra agility med sin hund nu och det tycker jag är ett mycket klokt beslut.


Hon skulle sätta in pengar på mitt konto för de utlägg jag fick efter händelsen så det känns ju naturligtvis jättebra för mig nu.


Min hand har nu gått över till att vara lila/gul/grön men ömheten har gått över lite i alla fall. Harry mår finfint och hans sår är helt borta.


*glad och lättad*

 
 
Susanne

Susanne

16 oktober 2007 13:52

Jag har en lite småilsken dvärpudel som egentligen är rätt arg på andra hundar. Men några hundkompisar har han ändå. Tyvärr är en av dom borta nu, lilla goa söta snälla busiga Nisse som var en liten yorkshireterrier. Nisse var hos dagmatte och daghusse när det tråkiga hände. Nisse satt och kollade ut genom ytterdörren. Plötsligt rusar grannens Jack Parson terrier in - visserligen kopplad med låååång lina och hugger lilla Nisse hårt i strupen så luften bara gick ur. Fortsatte att kasta med Nisses kropp och tugga på den och det gamla paret som hade hand om Nisse blev skräckslagna. Tillslut tog farbrorn en stekpanna och drämde till antagonisten som då först släppte taget. Jag blir precis som du så
jä---la förbannad på hundägare som vet om att deras hundar är lömska men blundar för det. OK våran Ludde är inget helgon men han visar tydligt när han är sur på någon annan hund och vi vet att han inte gillar stora hundar så då propsar man ju inte på att hundrna ska hälsa. Hoppas Harry (och du själv!) mår bra. En fylld hundbajspåse till alla hundägare som tror att deras elaka hundar är snälla

http://sefyrin.bloggagratis.se

 
Ingen bild

Soff

16 oktober 2007 14:07

Hej Susanne, tack för din långa kommentar och jag får börja med att säga att jag är hemskt ledsen över det som hände lilla Nisse. Gud så fruktansvärt!

Visst är det så att man kan ha hundar som tycker mer eller mindre om andra hundar men bara man har koll på dem och inte låter dem få chansen att göra något tokigt. Det är det enda jag begär, och du också som jag förstår det.

Har man en hund så är det ens eget ansvar att "skydda" omgivningen. Vi runtomkring kan ju omöjligt veta hur andras hundar är.

Jag och Harry mår efter omständigheterna bra. Dock har jag märkt på Harry att han blivit reserverad mot hundar som skäller och han går inte fram till vem som helst nu. Vilket på sätt och vis är bra men ändå, det är trist om ens hund blir rädd för andra hundar och kanske agerar på ett sätt som man inte vill bara för det.

*skrattar* ja absolut en hundbajspåse fylld till korkade hundägare!!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soff - 29 december 2019 20:57

Senaste inlägget var från 2016 så det har gått en tid. Känns kul att sparka liv i den här bloggen igen och absolut nödvändigt. Jag är på gång igen med ett nytt vitt år och bloggen var en ventil och en plats för mig att få ur mig mina tankar förra gån...

Av Soff - 12 juli 2016 12:15

2015 kom och gick.   Jag har inte bloggat sen 30 december förra året. Inte summerat, inte skrivit om hur det blivit sen...ingenting. I slutet av 2015 var jag så säker på att jag förändrat mitt förhållande till alkoholen för gott. Jag behövde den ...

Av Soff - 30 december 2015 23:21

Det är inte långt kvar nu...lite drygt 1425 minuter sen har hela 2015 passerat. Det känns märkligt.         ...

Av Soff - 8 december 2015 09:54

NÄR ska jag hälla upp det första glaset och VAD kommer det att innehålla?   Jag fick en frågan den häromdagen; Vad kommer du att hälla upp när det väl är tillåtet igen och när kommer det att ske...på nyårsafton eller?Min första tanke var rödvin.....

Av Soff - 10 november 2015 12:30

Idag är det 51 dagar kvar på 2015. 51...femtioen...femma etta!?Jag kan både säga att året gått rasande fort men samtidigt otroligt långsamt. Det är svårt att inse att det faktiskt bara är ynka 51 dagar kvar av året och då tänker jag inte bara på de...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5
6
7
8 9 10 11 12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2007 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards