Direktlänk till inlägg 29 januari 2008

Inte Persson för helvete!!

Av Soff - 29 januari 2008 13:56

Det är någon som inte vill att vi ska adoptera, den saken är helt klar. Fel datum skrivs och nu senast fel efternamn. I utdraget ur sammanträdesprotolollet för vårt medgivande har man skrivit att vi heter Persson...vilket vi INTE gör. Hur jävla svårt kan det vara att få det rätt? På två ställen i protokollet står rätt efternamn men i sammanfattningen och där vår adress står är vi namngivna med Persson.


Något som INTE accepteras såklart. I Taiwan, och ja alla länder, är man mycket noga med att det står rätt namn och att allt är rättstavat och så. Jag ringde vår utredare och förklarade och hon skulle se vad hon kunde göra. Vi måste ju få ett nytt protokoll med rätt namn, fort som ögat.


*suckar lite lätt*

 
 
Zmilla

Zmilla

29 januari 2008 14:40

Det är märkligt att adoption ska hålla på och motarbetas så. Barnlösa ska väl helt enkelt hållas på mattan. Jag önskar er iallafall massor av lycka till!!

http://blogg.aftonbladet.se/4920

 
mamman

mamman

29 januari 2008 15:48

Ja visst tusan är det viktigt, dessutom är BFA super på att hitta alla felstavningar. I bland verkar det som om vissa som skriver intyg inte fattar att all information skall vara exakt rätt. Kommunen är ett nötskall för sig själva, oftast.

Är det på gång att samla papper till Taiwan nu? En vild gissning bara?

http://babyonskan.bloggagratis.se

 
Åse

Åse

29 januari 2008 21:34

Men är det sant! Vad klantigt av den personen som skrivit protokollet. Nu vet jag inte riktigt hur det funkar med adoptioner, men de om några borde ju veta att det är extra viktigt att namnen blir rätt.

Hoppas det går fort för ert nya protokoll att komma.

Kram
Åse

http://didriksson.wordpress.com

 
Ingen bild

mia

29 januari 2008 22:21

Hejsan, hur går det med viktväktarna? för du var väl med där om jag inte minns fel. Själv så skall jag ta nya tag den förste februari.

 
Tess

Tess

30 januari 2008 10:24

Suck ... hur svårt ska det vara. Om man heter något med ett å, ä eller ö inbillar jag mig också att det lätt kan bli problem. Hoppas att det snart rättar till sig.

http://www.malika.se

 
Ingen bild

Grodis

30 januari 2008 12:40

Men vilka urbota puckon!! *grrrr*
Varför ska det jävlas så!? Det är inte sant... *suckar* Jag lider sååå med er och vi svor en lång ramsa här hemma igår kväll när vi såg detta... Har förresten ringt flera gånger, utan framgång. En gång fick jag prata med din trevlige bror men hemma var det tyst. Jag ringer när jag sitter på bussen in till stan senare i e.m.
KRAM vännen!

 
Pipeline

Pipeline

30 januari 2008 21:44

Åh, ni ska skicka till Taiwan! Himmel vad roligt för er!!!

http://pipeline.bloggagratis.se

 
applecore

applecore

4 februari 2008 13:31

men hej och hå! nu börjar det gå troll i detta!

hoppas att ni snabbt fått ett nytt protokoll!

kram!

http://applecore72.wordpress.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soff - 29 december 2019 20:57

Senaste inlägget var från 2016 så det har gått en tid. Känns kul att sparka liv i den här bloggen igen och absolut nödvändigt. Jag är på gång igen med ett nytt vitt år och bloggen var en ventil och en plats för mig att få ur mig mina tankar förra gån...

Av Soff - 12 juli 2016 12:15

2015 kom och gick.   Jag har inte bloggat sen 30 december förra året. Inte summerat, inte skrivit om hur det blivit sen...ingenting. I slutet av 2015 var jag så säker på att jag förändrat mitt förhållande till alkoholen för gott. Jag behövde den ...

Av Soff - 30 december 2015 23:21

Det är inte långt kvar nu...lite drygt 1425 minuter sen har hela 2015 passerat. Det känns märkligt.         ...

Av Soff - 8 december 2015 09:54

NÄR ska jag hälla upp det första glaset och VAD kommer det att innehålla?   Jag fick en frågan den häromdagen; Vad kommer du att hälla upp när det väl är tillåtet igen och när kommer det att ske...på nyårsafton eller?Min första tanke var rödvin.....

Av Soff - 10 november 2015 12:30

Idag är det 51 dagar kvar på 2015. 51...femtioen...femma etta!?Jag kan både säga att året gått rasande fort men samtidigt otroligt långsamt. Det är svårt att inse att det faktiskt bara är ynka 51 dagar kvar av året och då tänker jag inte bara på de...

Ovido - Quiz & Flashcards