Alla inlägg den 2 januari 2008

Av Soff - 2 januari 2008 16:05

Nytt år, nytt inlägg, nytt hopp, nya utmaningar, nya mål och nytt liv?


Vad skönt det känns med NYA saker :-) Jag tror verkligen att 2008 kommer bli det år då mitt liv aldrig mer blir det samma. En stor tanke jag vet och risken att bli besviken är stor. Men just nu struntar jag i det. Just nu är jag glad, just nu har jag ett pirr i magen som känns bra, just nu så ser jag endast möjligheter.


Lustigt hur det är egentligen, hur kan det vara så här? Hur kan november och december te sig så tunga och jobbiga och hur kan det vara så att ett nytt år kan få mig att känna att det helt plötsligt är lättare att andas? Nåja, jag ska inte grotta ner mig för det för mycket utan bara se till att njuta nu medans livet ser ljust ut.


Det är bara att inse att december och julen är en känslig tid och det blir så tydligt just då att man inte riktigt har det som man mest av allt önskar - ett liv tillsammans med barn. Kanske var det här inte vår sista jul utan egna barn men det är långt till nästa jul nu och det kommer hända mycket och alltid lär man sig något. Det är verkligen så jag känner. Jag står fortfarande upp, jag har en underbar man som jag älskar över allt annat och jag har många kära vänner (och släktigar) runtomkring mig som ger sitt stöd och värmande ord. Sånt betyder så mycket och det är också det som gör att jag ser så ljust på framtiden. I år kommer jag bli faster igen, en rolig tanke och det ska bli spännade att se vem som tittar ut denna gång. Lina ska bli storasyster....:-) Jösses!


I år kommer jag kanske bli mamma!?


Kanske får jag under året inte hålla mitt barn i min famn, titta det i ögonen, lukta det i håret och fysiskt visa min kärlek...men ändå kanske bli mamma. En svindlande tanke...*hoppas hoppas hoppas*


Bloggen har fått ett nytt utseende som jag hoppas spelgar min entusiasm över vad som komma skall. Kanske kommer vi flyga genom molnen till vårt efterlängtade barn...kanske kanske.



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3 4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards