Direktlänk till inlägg 2 december 2008

Positivt tänkande...

Av Soff - 2 december 2008 11:22

Det är vad jag behöver just nu...fokusera på det positiva som ändå finns...så för att hjälpa mig själv på traven ska jag skriva ner en lista på det som är positivt med att vi får vänta lite på tjejerna.


  • Vi får möjlighet att spara mer pengar till resan.

  • Flygbiljetterna kommer vara billigare framåt våren/sommaren då det inte är lika poppis att åka till tex Thailand (vi tänker flyga via Bankok).

  • Vi kommer kanske hinna vara med på våra vänner M&R bröllop 16 maj.

  • Det kommer vara ljusare, finare och varmare när tjejerna kommer, så att de inte få en total chock av vintern och mörkret.

  • Vi kommer att hinna jobba några månader i vårt nya fina kontor som vi snart flyttar till.

  • Vi ska få två nyanställda om några månader så då kommer jag kunna vara med under deras introduktion.

  • Fler sovmornar och sena utekvällar kvar att njuta av.

Det finns säkert fler saker men det där var några saker som gör att väntan ändå känns rätt ok. MEN självklart finns det inget hellre vi vill än att få hem tjejerna omedelbums...tro inget annat.

 
 
ylvisen

ylvisen

2 december 2008 14:28

Helt rätt men jag förstår att det är svårt... kram!!

http://www.ylvisen.blogspot.com

 
Ingen bild

Petra

2 december 2008 19:11

You go girl! Det där är rätt spirit! Pengar kommer ni att behöva mkt av ...jag lovar!

 
Ingen bild

CJ

3 december 2008 10:57

Såklart vi inte tror något annat, aldrig.

För när man inget kan göra är det ju bättre för er båda att försöka tänka positivt istället för att gräva ner sig men lättare sagt än gjort jag vet.

Tänk positivt så händer ibland positiva saker och det håller vi tummarna för.
Kramar

 
Ingen bild

Eva

7 december 2008 17:39

Följer dig/er full av beundran! Vilket otroligt känslomässigt maraton!

Väl i mål kommer det såklart vara värt allt ni har genomlidit, men jag kan tänka mig att det fortfarande är hemskt tungt ibland.

 
ylvisen

ylvisen

7 december 2008 22:18

Hej igen! Du jag tänkte på en sak ang språket osv. Får man någon hjälp med det? Barn lärs sig ju snabbt men har ni fått nån information om just det, typ tips? Stödtecken? Tänker på att det kanske är lättare att lära sig ett tecken för något än ordet så där till en början. Tecken är ju så himla effektivt. Satt här och funderade, svara om du vill. kram ylva

http://www.ylvisen.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soff - 29 december 2019 20:57

Senaste inlägget var från 2016 så det har gått en tid. Känns kul att sparka liv i den här bloggen igen och absolut nödvändigt. Jag är på gång igen med ett nytt vitt år och bloggen var en ventil och en plats för mig att få ur mig mina tankar förra gån...

Av Soff - 12 juli 2016 12:15

2015 kom och gick.   Jag har inte bloggat sen 30 december förra året. Inte summerat, inte skrivit om hur det blivit sen...ingenting. I slutet av 2015 var jag så säker på att jag förändrat mitt förhållande till alkoholen för gott. Jag behövde den ...

Av Soff - 30 december 2015 23:21

Det är inte långt kvar nu...lite drygt 1425 minuter sen har hela 2015 passerat. Det känns märkligt.         ...

Av Soff - 8 december 2015 09:54

NÄR ska jag hälla upp det första glaset och VAD kommer det att innehålla?   Jag fick en frågan den häromdagen; Vad kommer du att hälla upp när det väl är tillåtet igen och när kommer det att ske...på nyårsafton eller?Min första tanke var rödvin.....

Av Soff - 10 november 2015 12:30

Idag är det 51 dagar kvar på 2015. 51...femtioen...femma etta!?Jag kan både säga att året gått rasande fort men samtidigt otroligt långsamt. Det är svårt att inse att det faktiskt bara är ynka 51 dagar kvar av året och då tänker jag inte bara på de...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards