Direktlänk till inlägg 19 oktober 2006

Ensam...

Av Soff - 19 oktober 2006 08:04

...ensam på jobbet, ensam hemma och lite ensam i hjärtat. Så känner jag mig idag. Maken for iväg till Tyskland i morse och blir borta till på söndag. Han ska jobba där tillsammans med mina andra kollegor så därför är det även ensamt här på jobbet. Åh...det är alltid så här den här veckan varje år...tungt, mörkt, ruggigt...otäckt. Har ingen bra känsla i kroppen alls och det beror nog främst på att jag känner mig ensam i hjärtat.Mannens ord till mig i morse innan jag åkte var "Det har varit en konstig vecka" och jag tycker det säger allt om hur det har varit. Det har varit konstigt mellan oss den senaste tiden. Och jag vet inget bättre ord att förklara stämningen annat än som just KONSTIG!Det har varit mycket prat om barn den sista tiden och det faktum att det nu kommit en liten bäbis så nära inpå ökar nog smärtan hos oss båda. Det blir liksom så verkligt så påtagligt på nått vis. Avudsjukan smyger sig på och liksom mörkar ner ens sinne. Det är en hemsk tanke men jag känner ändå att den måste få finnas här. Både hos mig och hos honom. Jag hoppas verkligen att saker och ting blir bättre nästa vecka. Kanske hjälper det att vara ifrån varandra några dagar, få längta lite...sånt skadar ju aldrig.Nåväl, dax att ta tag i dagens sysslor här på jobbet.

 
 
Ingen bild

Fien

19 oktober 2006 15:54

Gumman! en stor kram till dej om du vill kan vi prata på msn fien_83@hotmail.com! du kan adda mej om du vill!
STOOOR KRAM

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soff - 29 december 2019 20:57

Senaste inlägget var från 2016 så det har gått en tid. Känns kul att sparka liv i den här bloggen igen och absolut nödvändigt. Jag är på gång igen med ett nytt vitt år och bloggen var en ventil och en plats för mig att få ur mig mina tankar förra gån...

Av Soff - 12 juli 2016 12:15

2015 kom och gick.   Jag har inte bloggat sen 30 december förra året. Inte summerat, inte skrivit om hur det blivit sen...ingenting. I slutet av 2015 var jag så säker på att jag förändrat mitt förhållande till alkoholen för gott. Jag behövde den ...

Av Soff - 30 december 2015 23:21

Det är inte långt kvar nu...lite drygt 1425 minuter sen har hela 2015 passerat. Det känns märkligt.         ...

Av Soff - 8 december 2015 09:54

NÄR ska jag hälla upp det första glaset och VAD kommer det att innehålla?   Jag fick en frågan den häromdagen; Vad kommer du att hälla upp när det väl är tillåtet igen och när kommer det att ske...på nyårsafton eller?Min första tanke var rödvin.....

Av Soff - 10 november 2015 12:30

Idag är det 51 dagar kvar på 2015. 51...femtioen...femma etta!?Jag kan både säga att året gått rasande fort men samtidigt otroligt långsamt. Det är svårt att inse att det faktiskt bara är ynka 51 dagar kvar av året och då tänker jag inte bara på de...

Ovido - Quiz & Flashcards