Direktlänk till inlägg 12 december 2006

En extra kilometer...

Av Soff - 12 december 2006 15:44

Igår gjorde jag som jag bestämt, jag tog mig iväg till gymmet och klev upp på löpbandet. Jag ställde in träningstiden till 40 minuter (blir 45 minuter inklusive 5 minuters nedvarvning) på dessa 45 minuter brukar jag precis hinna 5 km och det känns som en bra sträcka.Upplägget på mina 40 minuter brukar vara 10 minuters rask promenad och under den tiden ska jag hinna 1 km. Därefter har jag ju som ni vet hittills klarat av att jogga 2,5 km i sträck och jag har varit så stolt över den prestationen. Sen brukar jag gå 5 minuter för att sedan jogga de sista minuterna före nedvarvning.Igår, med PLUSET i färskt minne straffade jag mig själv med att jogga hela 3,5 km i sträck!! Sen gick jag 5 minuter och joggade vidare till tiden var slut. Detta resulterad i att jag nådde 5 km på endast 38:30 minuter. Gissa om jag var nöjd :-) Det var otroligt jobbigt och låren gjorde ganska ont...men min stolthet överbryggde smärtan helt klart. Efter joggingpasset gjorde jag några härliga magövningar som kallas "Kålmasken" som verkligen får hela magen att jobba. Som avslutning unnade jag mig 15 minuter i solariet, jätteskön avslappning efter träningspasset.Väl hemma tillagade jag min middag som bestod av ugnsbakad lax med en sallad gjord på rivna morötter, majs och lite purjolök. Gott och nyttigt. Avslutade måltiden med en kopp kanelte.Överlag körde jag en strikt diet igår med mycket vatten och endast nyttiga saker till mellanmål mm. Och det visade sig tydligt på vågen i morse. Helt klart var det den extra kilometern som gjorde susen ;-) 64,4 kg idag *glad*Nu ska jag snart packa ihop och åka hem, jag ska iväg till gymmet i kväll igen...nu jäklar ska kilona veck :P

 
 
Ingen bild

CJ

12 december 2006 19:32

Du är min förebild, så är det bara!
Efter Nyår skall jag också bli så duktig som dig, eller försöka iaf man kan bara vara sig själv och göra sitt bästa men att läsa din blogg sporrar mig ngt enormt.
DU är bara bäst.
Uppskattar enormt när du lägger ut lite mat-tips är sådana man behöver ha i vardagen.

 
Ingen bild

Soff

13 december 2006 10:39

Hej CJ!

Gud vad snäll du är, jag blir verkligen rörd av dina snälla ord. Det är så otroligt kul att kunna vara en inspiration till någon annan. Det hade jag ALDRIG trott att jag skulle kunna bli *glad*

Såklart ska man bara jämföra sig med sig själv och ingen annan så efter nyår när du ska ta tag i saker ordentligt måste du tänka på hur du har det och vilka bedrifter du presterar. Jag tror på dig! 2007 kommer bli ett riktigt bra år för både dig och mig.

KRAM

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Soff - 29 december 2019 20:57

Senaste inlägget var från 2016 så det har gått en tid. Känns kul att sparka liv i den här bloggen igen och absolut nödvändigt. Jag är på gång igen med ett nytt vitt år och bloggen var en ventil och en plats för mig att få ur mig mina tankar förra gån...

Av Soff - 12 juli 2016 12:15

2015 kom och gick.   Jag har inte bloggat sen 30 december förra året. Inte summerat, inte skrivit om hur det blivit sen...ingenting. I slutet av 2015 var jag så säker på att jag förändrat mitt förhållande till alkoholen för gott. Jag behövde den ...

Av Soff - 30 december 2015 23:21

Det är inte långt kvar nu...lite drygt 1425 minuter sen har hela 2015 passerat. Det känns märkligt.         ...

Av Soff - 8 december 2015 09:54

NÄR ska jag hälla upp det första glaset och VAD kommer det att innehålla?   Jag fick en frågan den häromdagen; Vad kommer du att hälla upp när det väl är tillåtet igen och när kommer det att ske...på nyårsafton eller?Min första tanke var rödvin.....

Av Soff - 10 november 2015 12:30

Idag är det 51 dagar kvar på 2015. 51...femtioen...femma etta!?Jag kan både säga att året gått rasande fort men samtidigt otroligt långsamt. Det är svårt att inse att det faktiskt bara är ynka 51 dagar kvar av året och då tänker jag inte bara på de...

Ovido - Quiz & Flashcards