Alla inlägg den 2 november 2006

Av Soff - 2 november 2006 08:19

Det är smaken på mitt nya favorit te. Otroligt gott så här i vintertid. Det smakar verkligen jul och man får en varm skön känsla i kroppen.Det verkar som att jag lyckas hålla den hotande förkylningen på avstånd. Halsontet är kvar men det har inte blivit sämre och febern är borta. SKÖNT! Lydde som sagt min kära vän Grodans råd igår och tog det lungt från all träning.I stället besökte jag en annan bekant som jag ska få låna en klänning av. Den här tjejen är gift och har två barn som är adopterade från Thailand. Så otroligt fina båda två, en kille på 9 år och en tjej som nyss fyllt 6 år. Föräldrarna är fotografer och igår fick jag se nått väldigt speciellt. Lilltjejen ville visa mig sitt album, om resan när hennes föräldrar hämtade henne från barnhemmet.Föräldrarna har gjort en alldeles egen bok till både sonen och dottern om resorna och om barnhemmen. På varje sida står det en berättesle om vad man ser på bilderna och lilltjejen ville att jag skulle läsa högt. Hon är just nu inne i en period där hon är väldigt intresserad av sin bakgrund och sitt land Thailand. Det kändes som en ära att få sitta där och titta, läsa och prata med denna helt otroligt söta tjej. Mamman satt också vid bordet och hon vet ju såklart om att vi går i adoptionstankar också och ibland när tårarna var nära för mig räddade hon situationen och pratade vidare med sin dotter. Det kändes skönt.Sen tog vi en fika tillsammans och då var även sonen med vid bordet. Det var så trevligt och det värkte i mig när jag tänkte på hur gärna jag skulle vilja vara den som hade mina två adopterade barn hos mig. Nåväl, den tiden kommer jag vet!Nu ska jag dricka upp det sista av morgonens te och sätta igång och arbeta.

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards