Alla inlägg den 22 november 2006

Av Soff - 22 november 2006 13:10

Nu är dagens lunch avklarad och det känns lite bättre än i morse. Jag såg till att åka till Konsum för att handla frukt och gjorde min vanliga fruktsallad till frukost. Tog några nötter som mellanmål och sen var det dax för lunch.Jag lagade en riktigt nyttig lunch enligt Anna Skipper i alla fall. Jag skiter i GI :-)Jag lagade en kycklingfilé i ugnen. Fräste en broccoli tillsammans med en paprika. Kokade bulgur i lite buljong och när det var färdigt hällde jag över bulguren över grönsakerna i pannan. Delde några körsbärstomater och la i även dessa i pannan. Jag strödde tillsist över lite fetaost och serverade. Maken tyckte det var jättegott och sa att det inte kändes som någon nyttig mat och det är ju toppen när man lyckas få till det på det viset. Det blev krämigt och gott av fetan.Sitter nu med en stor kopp varmt rött te för att värma upp mig efter promenaden med Harry. Jag ska helt klart gå tillbaka till de rekomendationer jag levt efter under sommaren och hösten. Jag vet ju att det fungerar för mig.Och inget mer bröd, absolut inget fikabröd, ingen skräpmat och sen försöka komma igång med motionen igen. That´s my plan!

Av Soff - 22 november 2006 08:45

Usch och fy vad besviken jag är på mig själv just nu. Vägde mig nyss och vad visar vågen...?!?! Jo....+1,8 kg från förra veckan. Tillbaka på övervikt igen enl. BMI och ett tungt steg tillbaka för mig. F*n det här var ju det som INTE skulle hända. Jag hade ju bestämt mig.Ja ja det här visar ju bara hur otroligt lätt det är att falla in i gamla vanor och liksom blir för nöjd. Det är det som händer mig hela hela tiden. Förra veckan när vågen visade 64,4 var jag så himla glad och nöjd, det fanns inga gränser för min lycka. Och vad gör jag?!?!?! Belönar mig själv med en massa onyttighetet. Tankarna går liksom så här att nu har du ju varit så duktig så nu kan du unna dig lite. Försöker försvara mitt ätande med att jag tror att förbränningen i kroppen är igång så pass mycket att lite mackor, kakor och annat fikabröd lätt kan slinka igenom utan att påverka vikten.VEM försöker jag lura?!!? Varför gör jag så här mot mig själv?Jag har faktiskt smygätit igen, den riktigt gamla klassiska smygätningen från min sida. Ut och fixa fikabröd till dom andra och proppa i mig av vetelängder, kakor, pepparkakor och annat innan dom andra kommer in. Ni som såg programet vet precis vad jag pratar om. *skriker* åååå så dåligt!! Tankarna snurrar runt i huvudet, vad ska jag göra, hur ska jag lösa det här?!?! Ska jag prova nått nytt eller försöka gå tillbaka till den strikta dieten jag höll i somras?Tankarna på att testa nått nytt har kommit sedan jag fått en ny bok av min kära vän Grodan. "Gå ner i vikt med GI metoden" som jag nu läst ut. Det verkar så inspirerande att testa och jag har gjort upp veckomenyn för vecka 1 enligt boken. Men jag känner mig tveksam. Jag har ju under ett halvår nu ätit fruktsallad till frukost och nu helt plötsligt skulle jag gå över till en massa ägg och annat...känns inte helt ok faktiskt. Samtidigt säger den här boken att man ska vara försiktig med frukt under de första två veckorna av GI metoden.Men jag är sugen på att testa luncherna och middagarna men ändå behålla min frukost som den har varit...är det någon som har någon erfarenhet och som vet om det skulle fungera?!?! Är i desperat behov hjälp!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards