Alla inlägg den 13 november 2006

Av Soff - 13 november 2006 15:06

Wohooo!!! Min bror ska gifta sig :-) Så himla kul och JAG blev tillfrågad att bli deras ToastMadame. Svaret var ju givet :-) Åh vad roligt det är att dom ska gifta sig, och jag ska banne mig vara den bästa ToastMadamen någonsin!Dax att plugga in sig ordetligt och komma på något bra tema att köra, i ju för sig ska dom inte gifta sig förrän augusti/september 2007 men ändå. Jag gillar att planera och att vara ute i god tid.

Av Soff - 13 november 2006 14:13

Vilken härlig helg jag har haft, mycket fest, mycket mys och mycket skratt!På lördagen låg jag och mannen kvar i sängen till 11:30!!! Hur underbart som helst, Harry var bortlämnad till min moster och hennes man. Så länge sen vi fick ligga kvar och bara mysa :)Sen drog vi iväg ner på stan för att köpa present till värdparet. Vi hittade en fin duk, en knippe ljus och ett grytunderlägg som passade ihop med det andra på Village i Västerås. Allt i vitt/svart/lime skitsnyggt!!! Och värdinnan blev såååå nöjd och glad.Passade på att äta lite mat nere på stan för att inte komma alltför hungriga till festen. Tyvärr smakade maten APA, ska ALDRIG någonsin gå dit och äta igen. Café Skrapan....jag varnar er!Kom hem vid 16-tiden och passade på att lägga oss och sova en stund. Vilken lyx! Jag brukar annars vara så kvällstrött så en eftermiddagslur sådär innan en fest är helt perfekt för mig. Klockan 18:00 bar det iväg mot Uppsala och prick 19:00 klev vi innanför dörren. God champangedrink och ljuvligt gott tilltugg bjöds och det var god stämning redan från början.Det var dukat med två långbord och bordsplaceringen blev så bra för min del. Fick värden till bordet och han är verkligen supertrevlig och charmig, så jag klagade inte ;-) Middagen var supergod, lite italienskinspirerat med mozzarellasallad, olivbröd, pastasallad med salami och kyckling mm mm. Såååå gott!Sen dansade vi hela kvällen lång och kvällen avslutades med kokt korv med bröd och en öl i köket 04:30!! Söndagen blev seg men också den väldigt trevlig, vi stannade i Uppsala till halv fem. Åkte till moster och hämtade en glad Harry. Sen kraschade vi i soffan framför tvn och kvällen blev tidig. Som sagt en riktig toppenhelg som satt sina spår....ÄR SÅÅÅ TRÖTT! :-) Men det är det värt.FIKA DAX!

Av Soff - 13 november 2006 14:02

Så var äntligen bandysäsongen i full gång. Fredagen var väldigt rolig och tror ni att glöggen smakade gott?? Det är nått speciellt med att smaka på första glöggen för året. Tyvärr fick jag provsmaka årets Blossa ensam hemma innan match.Mannen är ordförande i VSK supporterklubb och var på möte innan matchen, så vi sågs först uppe på läktaren. Bandyarenan Rocklunda håller på att byggas om och vår läktare som vi stått på i massor av år har nu rivits. Tyvärr kommer den nya läktaren inte stå klar förrän till sommaren då även arenan ska få ett tak. Så nu den här säsongen är för förpassade över på den östra sidan och nja, man kände väl sig inte direkt hemma där. Det kommer ta ett bra tag innan man vänjer sig vid sin nya läktare och sin nya "planka".Nåväl, matchen slutade ju bra för VSK som vann med 6-5 efter att ha vänt 1-3 till 6-3. Släppte tyvärr några lätta bollar på slutet så det höll på att bli riktigt spännande.Men vi fick gå glada från arenan till puben och fira med några öl på puben. Kvällen blev ändå rätt tidig och vi var hemma runt halv tolv.Nästa match är borta mot Örebro på onsdag, jag hoppas på att åka tid men det beror på om det finns plats i bussen. Återstår att se alltså!

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10
11
12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2006 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards